karlo

Slana birokracija – pošteni nalaznik

Izgleda da nije uvijek najpametnije ponašati se po pomorskim regulama i tradiciji

Nazvao nas je prije nekoliko dana u uredništvo naš prijatelj, ponekad i suradnik, vrhunski jedriličar i nadasve čovjek od mora i njegov znalac Karlo Kuret i ispripovijedao zanimljivu ali i teško shvatljivu priču. Evo kako ona ide. Prije malo više od dvije godine, u nedjelju 15. rujna 2019. vraćao se sa Šolte jedrilicom u Split i u Splitskim vratima oko 18 sati na lokaciji cca 43.22.754 N i 16.24.570 E, uočio je gumenjak kako pluta bez ljudi. Promijenio je kurs i prišao skroz blizu i primijetio da je motor (Yamaha 30 KS) podignut, plutača i dalje privezana za brodić i zaključio da se vjerojatno nekome otrgnuo s veza. Gumenjak je dužine cca 3,5 m, s Yamahom 30 KS, registarske oznake 111668 (bez slova). Putem VHF-a kontaktirao je kapetaniju Split na 10. kanalu i dobio upute da ako je voljan povuče taj gumenjak sa sobom u svoj matični klub JK Labud. U neposrednoj blizini cijelo vrijeme bio je na brodu Green Pepper Neven Gašpić.

Sutradan je još jedanput nazvao kapetaniju i telefonski ponovio priču, a kako mu je odvjetnica sugerirala da ostavi pismeni trag to je i učinio. Kako se brodica nalazila nelegalno na vezu u Labudu obavijestio je kapetaniju da će je premjestiti kod sebe u dvorište. Do tog časa sve što je Karlo poduzeo učinio je prema dobrim pomorskim običajima očekujući da će se uskoro pronaći vlasnik jer nije za očekivati da će netko izgubiti brodicu s motorom snage 39 KS, a da to neće prijaviti. Uostalom ona ima nekakvu registarsku oznaku, serijski broj čamca, serijski broj motora pa je logično pretpostaviti da će se vlasnik pronaći osim ako nije ukradena, odnosno da će kapetanija pokušati prema tim podacima pronaći vlasnika. No to se nije dogodilo, prolaze mjeseci i puna godina dana, a brodica je još kod Karla u dvorištu. Nitko ga ne kontaktira pa se on da bi na bilo kakav način riješio status brodice obraća kapetaniji 17. rujna 2020. godine, a 29. listopada 2020. podnosi zahtjev MMPI-iju da mu se prizna status “poštenog nalaznika” kako bi njome mogao raspolagati, sve po uputama pravne službe Lučke kapetanije Split.

Sve što se zbiva do ovog časa, premda nije jasno je li LK Split uopće pokušala ustanoviti čija je brodica izvorno bila, ipak izgleda logično ali odgovora na taj vrlo jednostavan zahtjev nema punih devet i pol mjeseci. Najprije ga razmatraju u Ministarstvu, a potom vraćaju na konačnu odluku pravnoj službi LK Split. Slijede upiti, požurnice, ali odgovora nema. Sve dok 9. rujna ove godine ne stiže – odbijenica. (…) Više pročitajte u 262. broju Mora.

Foto: Karlo Kuret