rm yachts 1380 paris

Jedrilica za 200 milja dnevno

RM Yachts poznato je po gradnji laganih sportski nastrojenih jedrilica od šperploče i epoksi smole, napravilo brzog obiteljskog krstaša

Francusko brodogradilište RM Yachts iz La Rochellea na sajmu u Parizu je predstavilo novi model RM 1380, jedrilicu modernog dizajna, s trupom napravljenim u cijelosti od šperploče i epoksi smole, te kuvertom od kompozita s tri vrste kobilice. Nakon što su se okušali u gradnji manjih modela s pločama od kompozita, vratili su se originalnoj „recepturi“ s trupom u cijelosti napravljenim od drva i epoksija.

Trup je tipičan za RM Yachts, s oštrim bridovima zbog oblikovanja trupa pomoću šperploča, a kuverta se na krmi i na provi u nastavku s baštunom spušta prema dolje. Zbog oblika trupa, kokpit je izrazito širok i pruža iznimnu komociju, kao i odlične pretpostavke za sportsko jedrenje. Klupe su visoke i udobne, dobro zaštićene, a vinčevi pozicionirani tako da im se jednostavno pristupa.

Koncept potpisuje Edouard Delamare Deboutteville i kućni R&D tim RM Yachts, a dizajn poznati francuski dizajner Marc Lombard, zaslužan za broje poznate modele brodogradilišta kao što su Beneteau, Privilege, Nautitech, Four Winns, Neel, C-Cat, Euphoria… te brojne sportske jedrilice klase IMOCA 60, Class 40, Mini 6, Figaro i brojne manje poznate jedrilice i motornjake, monotrupce, katamarane i trimarane.

Dizajnom RM 1380 utjelovljuje elemente sportskih offshore jedrilica kao što je široka krma, visoka prova, oštri bridovi trupa (chine hull), veliki plan jedrilja, ali i komociju tipičnu za krstaše koje popularno svrstavamo pod kategoriju „Bluewater cruiser.“ Zamišljena je kao brza prekooceanska jedrilica za sigurno i udobno jedrenje, a zbog tehnologije gradnje nešto je i jeftinija od usporednih jedrilica iz kategorije.

RM 5
RM 6
RM 4
RM1
RM2
RM 3

Tri vrste kobilice

RM 1380 je dostupna s tri vrste kobilice: dvostrukom kobilicom tipičnom za francuske jedrilice, zatim kobilicom s mogućnosti podizanja i spuštanja, te fiksnom kobilicom. U verziji s fiksnom ili dvostrukom kobilicom gaz je 1,95 m, dok u twin keel verziji ima prednosti dvostruke kobilice poput mogućnosti nasukavanja prilikom oseke, jedna kobilica pruža manji otpor u moru i lakše održavanje. U verziji lifting keel kobilice gaz je od 1,45 do 3,35 m dubine.

Za upravljanje koristi sustav s dva lista kormila, tipičan za ovu vrstu trupa. Stoga je logično, u kokpitu raspored s dva koluta kormila, također tipično za ovu širinu u krmi, te u nastavku dvije velike i dobro zaštićene klupe s centralnim podnim oslonom za noge prilikom nagiba. U sredinu se postavlja pomični stol. Kokpit je u standardu opremljen sa 6 vinčeva, dva sa svake strane na krovu kabine, gdje su provučeni svi podigači, te po jedan ispred svakog kormila.

Tradicionalan raspored

Interijer se nudi u dvije verzije, s 3 i 4 kabine s ležajevima za po dvije osobe, pri čemu ona verzija s 3 kabine ima puno više komocije u provi. Također, u verziji s 3 kabine, s jedne strane imamo tuš kabinu a s druge strane wc, dok je u verziji s 4 kabine, sa svake strane tuš s wc-om nešto kompaktnijih dimenzija. Salon je tipičan za prekooceanske jedrilice, namijenjen dugom boravku unutra, s dobrim pregledom stanja izvan brodice od 270 stupnjeva. U krovu salona je i veliki prozor za pregled stanja jedara.

U krmi su klasično raspoređene dvije dvostruke kabine, sa zajedničkom kupaonicom na desnoj strani salona. S lijeve strane nalazi se velika kuhinja, a u nastavku prema provi velika C klupa sa stolom za blagovanje, te preko puta još jedna klupa i navigacijski stol. U samoj krmi je veliki prostor za skladište, pristup sustavu kormila izoliranim od ostatka trupa što je korisno u slučaju proboja vode. Strojarnica je klasično izmještena u sredinu ispod ulaznih stepenica, s pristupom iz krmenih kabina, a unutra je dovoljno mjesta za ugradnju opcionalnih uređaja. Vlasnici imaju opciju da jednu stražnju kabinu koriste kao skladišni prostor, pa se elementi interijera mogu izvaditi.

Direktor brodogradilišta Martin Lepoutre je ovaj kazao da ovaj brzi obiteljski krstaš može dnevno bez problema prijeći preko 200 nautičkih milja. Njihov prošli model, RM 1180 je 2020. bila nominirana za European Yacht of The Year u kategoriji Performance Cruiser kada je pobjedu odnio X 4.0, a 2017. je njihov model RM 970 osvojio European Yacht of The Year u kategoriji Family Cruiser. Budući da novi model izgledom jako podsjeća na visoko kotirajući RM 1180, te da je namijenjen prekooceanskom obiteljskom krstarenju gdje bi mogao biti vrlo konkurentan brod cjenovno i po performansama, mogao bi ostvariti i dobar plasman ako se kandidira.

Tehnički podaci:

Dužina: 13,80 m
Širina: 4, 52 m
Gaz: 1,45 – 3,35 m
Težina: 9.900 kg
Motor: Volvo Penta 60 ks (75 ks opcija)
Tank goriva: 150 l (300 l opcija)
Tank vode: 270 l (400 l opcija)
Glavno jedro: 55 m²
Genova: 55 m²
Gennaker: 150 m²
Cijena (Standard): 330.000 eura
Arhitekt: Marc Lombard Design Group
Koncept: Edouard Delamare Deboutteville

Piše: Teo Marević
Foto: RM Yachts / Facebook