ETNZ

ETNZ-ov rekord na kopnu

Emirates Team New Zealand s pilotom Glennom Ashbyjem pomaknuli su novi svjetski rekord kopnene vožnje na vjetar za 20 km/h

Jedriličar Glenn Ashby višestruki je olimpijski i svjetski prvak u različitim klasama i višestruki osvajač America’s Cupa, a od sada i najbrži pilot kopnenog vozila na vjetar postigavši 222,4 km/ h s vjetrom 22 čvora. Mjesto radnje bilo je isušeno područje slanog jezera Gairdner u Južnoj Australiji, gdje se tradicionalno održavaju slični pokušaji.

Rekord je trenutno u procesu priznavanja, a prema podacima koje su očitali Ashby je bio brži za 20 km/h od prethodnog rekorda iz 2009. kojeg je postavio Richard Jenkis, a iznosio je 202,9 km/h. Jenkisov rekord dugo nitko nije mogao oboriti, a ETNZ-ov projekt „Land speed record“ također nije od jučer. Pilot Ashby nakon obaranja rekorda izjavio ja da je jako sretan s postignutim rezultatom, ali isto tako i on i cijeli tim znaju da je njihovo vozilo Horonuku dizajnirano i za mnogo bržu vožnju. „Ekipa i ja smo očito jako zadovoljni što je Horonuku postigla najveću brzinu od ikoga prije s pogonom samo na vjetar. To rekavši, znamo da Horonuku ima još puno brzine u sebi, za što samo moramo pogoditi prave uvjete.“

Zaključio je da je ovo postignuće svakako vrijedno proslave, ali da ovo definitivno nije kraj. Od inicijalne ideje i početka obaranja svjetskog rekorda koje podupire i Grant Dalton i Matteo de Nora te ostatak ekipe ETNZ-a, a cilj nikad nije bio samo pobijediti prethodni rekord „Oduvijek smo težili tomu da pomaknemo ljestvicu čim dalje, da idemo koliko god brže je moguće. Znamo da možemo brže, tako da to i planiramo učiniti.“

Prije nego se rezultat od 222,4 km/h i službeno proglasi rekordom, mora proći određen proces verifikacije i mora ga odobriti FISLY (Fedration Internationale de Sand et Land Yachting). Tijekom pokušaja, na terenu je bio prisutan i služebni sudac te organizacije kako bi svjedočio događaju, praćenju putem GPS-a i svim drugim obveznim zahtjevima koje jedan svjetski rekord zahtjeva, a sve će biti potvrđeno unutar 48 sati od događaja.

Vozilo Horonuku je opremljeno GPS uređajem koji bilježi diferencijalne podatke mreže GNSS (Global Navigation Satellite System) koji daje 21 podatkovnu točku u periodu snimanja od 2 sekunde. Svaka točka predviđa preciznost na oko 10 mm. Zatim se računa prosjek brzine u periodu od dvije sekunde, a rezultat će biti direktno usporediv s prethodnim rekordom od 202,9 km/h.

Piše: Teo Marević
Ilustracija: Screenshot / ETNZ YouTube