cox

Cox Powertrain dizelske zvijeri

Testirali smo novi COX Powertrain CXO300, dizelski izvanbrodski motor i iznenadili se performansama

Izvanbrodski motori s preko 150 konjskih snaga smatraju se snažnim motorima, te uvijek bez iznimke pružaju zabavu na testu. Zbog sve veće popularnosti tržište se orijentiralo prema toj vrsti pogona, pa su ih počele koristiti i vrste brodica koje su dotad bile rezervirane za ugradbene motore. Na valu popularnosti, svi međunarodni brendovi nastoje ponuditi brže, bolje, lakše, ljepše, štedljivije, tiše, glasnije… pa je sada gotovo postalo pravilo da na testu novih brodica preko 8 metara imamo barem po jednu mrcinu s tristotinjak konjskih snaga.

Istovremeno, u svijetu su sve glasnije kritike protiv snažnih motora zbog uzaludnog trošenja goriva i pretjerane emisije štetnih plinova, pa se u mnogim državama vozila s dizelskim motorima etiketiraju kao prljava. Taj se pritisak seli i na rekreativnu plovidbu, koja ima i dodatnu negativnu konotaciju zbog riječi “rekreativna” što se nerijetko tumači kao uzaludno. Usred svega toga pojavio se COX Powertrain Ltd. i njihov novi CXO300, dizelski izvanbrodski motor i pomeo konkurenciju performansom. Na sajmu u Genovi testirali smo par ovih mrcina i ukratko, oduševili se. Test smo radili na robusnom talijanskom gumenjaku Heaven 30 dugom 9,5 m. Riječ je o brodici s tvrdim trupom, pneumatskim opasačem, kabinom s dvostrukim ležajem u centralnoj konzoli, velikom polukružnom klupom i vanjskim barom u kokpitu, te prostranim sunčalištem na provi. Brodica je prilično teška s obzirom na to da je riječ o gumenjaku.

Skiper nas je pitao jesmo li spremni i nakon mog potvrdnog odgovora, putem mobilne aplikacije upalio najprije jedan, pa drugi motor. Obukli smo pojaseve za spašavanje i potpisali dokument u kojem piše da pristajemo ići na vlastitu odgovornost. Taj trenutak je malo zastrašujući znajući da upravo izlazimo na prilično neugodno i visoko more sa 600 konjskih snaga na krmenom zrcalu. Često se susrećemo sa snažnim motorima, a osjećaj, nakon što gurnemo ručicu “gasa” prema naprijed najsličniji je uzlijetanju avionom. Međutim, kada smo dostigli brzinu pri kojoj se brodica odvajala od mora na svakom idućem valu i nastavljala se kretati kao da prolazimo kroz oblake, bez stotinke usporavanja, nešto je što je teško usporediti bilo s čime. Da kojim slučajem nemamo oči i uši, ne bismo primijetili da se krećemo po valovima preko jednog metra visine brzinom od preko 35 čvorova, a motori pritom troše oko 75 litara goriva na sat. To je ono uzbuđenje pomiješano s nevjericom koje vam izmamljuje osmjeh na lice. Ali. Riječ je o paru motora čija cijena zajedno prelazi sto tisuća eura. (…) Više pročitajte u 262. broju Mora.

Napisao i snimio: Teo Marević