Novosti

Testiranje u teškim uvjetima

Započelo je trogodišnje testiranje hibridnog paralelnog sustava kojeg Volvo Penta misli staviti u serijsku proizvodnju do 2025.

Volvo Penta u polarnim uvjetima testira vlastiti sustav paralelnog hibridnog pogona kojeg planiraju serijski proizvoditi. Takvi pogonski sustavi se ugrađuju u brodice već godinama, no sada po prvi puta švedski brend planira proizvoditi serijski hibridni pogon. Testni brod su napravili u suradnji s Marell Boats i Arktičkim turističkim operaterom Hurtigruten Svalbard, a zamišljeno je da koristi dizelski pogon na dužim relacijama i za brzu plovidbu, dok za pristupanje lokacijama s osjetljivijim ekosustavom, brod će pogoniti elektromotori. Takvu vrstu pogona najčešće koriste radna plovila u osjetljivim područjima, poput nacionalnih parkova, ušća rijeke, na jezerima te zatvorenim kanalima, ali i u marikulturi.

Ime broda je simbolično Kvitbjørn što u prijevodu znači polarni medvjed, te je prvi puta najavljen u rujnu prošle godine, a početkom svibnja i porinut. U njega su instalirana dva motora sa Z-nogama D4-320 DPI Aquamatic i hibridni sustav. Projekt testiranja trajat će ukupno tri godine, čime Volvo Penta želi pokazati izdržljivost svog pogona u teškim uvjetima. Maksimalna brzina plovila je 30 čvorova, te 24 čvorova krstareće brzine s 500 nautičkih milja dometa. Dizajnirana je robusno i izgleda moćno i čvrsto.

Testiranje se provodi u stvarnim uvjetima rada, jer brod je nakon porinuća krenuo u komercijalnu plovidbu u najsjevernijem gradu na svijetu, Longyearbyen, samo 800 km od Sjevernog pola. Koristi se za prijevoz turista koji će sada moći doživjeti Arktički krajolik u potpunoj tišini, bez buke motora. Iz Volvo Penta marine odjela poručuju kako je ovaj projekt jedan korak prema njihovom planu smanjivanja emisije štetnih plinova, te su im suradnje poput ove s Hurtigruten Svalbard i Marell Boats važni za testiranje čitavog integriranog sustava od skiperske konzole do propelera. U naredne tri godine brod Kvitbjørn će poslužiti kao testna platforma za daljnji razvoj postojećih sustava Dynamic Positioning System, Joystick Control, Electronic Vessel Control System, i ostalih dijelova sustava za upravljanje.

Piše: Teo Marević
Foto: Volvo Penta / YouTube Screenshot

Novosti

Zajedrio foiler od 60 stopa

Izgledom podsjeća na AC75 klasu, naročito na jedrilice timova Luna Rossa i American Magic iz prošlog ciklusa America’s Cupa

Nova custom design jedrilica sa sustavom foilinga, FlyingNikka duga je 18 metara i pripada offshore klasi mini maxi. Vlasnik jedrilice je potpredsjednik udruženja International Maxi Association, Roberto Lacorte koji posjeduje i maxi Vismara Mills 62 Rc SuperNikka. Obje jedrilice dizajnirao je Mark Mills čiji je studio poznat po gradnji brzih, velikih i lijepih primjeraka. Testno jedrenje napravljeno je ispred obale Valencije u Španjolskoj, a jedriličarska javnost diljem svijeta uspoređuje ju s najpoznatijim foiling monotrupcima, onima iz klase America’s Cupa održanim 2021. godine. FlyingNikka sagrađena je u brodogradilištu King Marine i porinuta je 5. svibnja. Od tada, ekipa ove radikalne jedrilice provodi testiranja podizanja na foilove, a ovog vikenda prvi puta su fotografije s testiranja podijelili s javnosti.

Dizajner Mark Mills je komentirao na društvenim mrežama da FlyingNikka konačno leti, te da su nakon cjelodnevnog deplasmanskog jedrenja u uvjetima slabog vjetra, konačno popodne i podigli novu jedrilicu na foilove. „Jako je ohrabrujuće biti na foilovima pri tako slabom vjetru, u tako ranoj fazi razvoja, te isporučiti performanse koje zahtijevaju uvjeti Sredozemnog mora. Čestitke svima uključenima, bilo je potrebno puno predanosti velikog broja ljudi od dizajnera, brodograditelja, jedriličara, te najviše zahvaljujući Robertu Lacorteu.“

U objavi za medije koje je uputio tim, Lacorte je kazao da je emocije koje osjeća, teško opisati riječima. „Vidjeti FlyingNikka u prvom letu, nakon ovih intenzivnih mjeseci posvećenim najprije dizajniranju, pa gradnji, je nešto čarobno, izvanredno, unikatno. U potpunosti sam oduševljen,“ kazao je. Projekt FlyingNikka je krenuo u prosincu 2020. s irskim dizajnerom Markom Millsom, koji je u razvoju surađivao s tvrtkama KND Marine, Nat Shaver i Pure da naprave nosače i cijeli sustav foilova. Brodogradnja je završena unutar vrlo kratkog roka, unutar samo 8 mjeseci, a gradnju je vodio Miguel „Micky“ Costa.

FlyingNikka je prvi veliki „punokrvni foiler“ čiji je ubrzani razvoj uvelike zaslužan prvoj klasi AC75, revolucionarnim monotrupcima s foiling sustavom. Dizajnirana je za sudjelovanje u kraćim offshore i uzobalnim regatama. Ključna razlika između letećih bolida iz America’s Cupa i ove jedrilice je što ima fiksnu duboku „T“ kolumbu s bulbom, te je dizajnirana da njome upravlja šesteročlana posada, dok su u AC75 jedrili timovi s jedanaestero vrhunskih sportaša.

Flying Nikka 1 Flying Nikka 2

Piše: Teo Marević
Foto: Fabio Taccola / Flying Nikka Facebook

Novosti

Electric Boat Show u Milanu

Sutra počinje trodnevni nautički sajam posvećen segmentu elektropogona brodica i cjelokupni popratni sadržaj

Od petka do nedjelje Milan će ugostiti sajam posvećen elektropogonu i tvrtke povezane s tim segmentom pogona, kao i one srodnih industrija. Među 30-ak izlagača naći će se i domaća tvrtka Tema iz Pule koja proizvodi sustave elektropogona i hibridnih pogona, o kojoj smo pisali više puta. Ovo je prvi takav sajam, te će se tijekom EBS-a moći razgledati i isprobati izložena ponuda. Sajam će se održati na umjetnom jezeru Idroscalo u Milanu.

Posjetitelji će moći isprobati manje elektropogone, brodice i električne nadvodene, odnosno podvodne skutere, ali i električne bicikle, motore, te uživo vidjeti i isprobati drugu popratnu opremu. Osim elektropogona za morsku plovidbu, na sajmu će biti izloženi i primjerci plovila s elektropogonom za jezera i rijeke, od malih poput kajaka, do brodica za prijevoz desetak putnika. Testiranje se može obaviti nakon ispunjavanja jednostavnog formulara na ovoj poveznici.

Electric Boat Show će ujedno biti prilika brodograditeljima i drugim dionicima iz nautičke industrije da se upoznaju s tvrtkama iz cijelog lanca proizvodnje i prodaje elektropogonskih sustava. Popratni sadržaj sajma uključuje seminare, konferencije, demonstracije, simulacije, testove i promidžbene događaje. Za pristup B2B dijelu sajma, predstavnici tvrtki moraju se prethodno registrirati putem online obrasca. Maskota sajma bit će Z-Triton, modularni bicikl-kamper-plovilo, čiji je inovator privukao ogromnu svjetsku pažnju internetske zajednice kada je predstavio prototip, a sada će na sajmu predstaviti model iz serijske proizvodnje.

Foto: Torqeedo Cruise

Novosti

Počinju Dani male brodogradnje

Od petka do nedjelje u marini Kaštela se održava besplatan sajam namijenjen domaćem tržištu

Ovog vikenda u marini Kaštela se održavaju se 14. Hrvatski dani male brodogradnje i turizma. Trodnevni događaj otvoren je za javnost, besplatno, a posjetitelji mogu posjetiti događaj u uobičajeno sajamsko vrijeme između 10 i 19 sati, odnosno u nedjelju između 10 i 17 sati. Naglasak sajma je na domaćim graditeljima koji svoje proizvode žele plasirati na domaće ali i na europsko tržište, a naći će se i nešto stranih brendova.

Uz plovila, sajam ima snažnu ponudu izvanbrodskih motora, koje će posjetitelji moći kupiti na licu mjesta, kako je najavio organizator sajma na tiskovnoj konferenciji, a nudit će se i bogata ponuda opreme za outdoor sportove i turizam. Bit će izložena plovila od 5 do 15 metara, za potrebe domaćeg tržišta, a od premijera se očekuje domaći gumenjaci Bura 10 i SuperRIB. Posjetitelji će na sajmu moći razgledati bogatu ponudu poznatih brendova izvanbrodskih motora Honda, Mercury, Mariner, Suzuki, Selva, Tohatsu i Yamaha, te Craftsman, Lombardini i VM.

Osim brodica i opreme, u ponudi sajma bit će popratni sadržaj poput dasaka za vodene sportove, ronilačka oprema, ATM vozila, outdoor oprema poput bicikala, električnih bicikala, tricikala i raznih drugih vozila za kampove i hotele, pa kajaci, SUP-ovi, vodeni skuteri, vodene igračke, a proširena je i ponuda turističke opreme poput bazena i bazenske opreme, SPA opreme, pergole, tende i vanjski namještaj.

Novosti

Escoffier porinuo novu IMOCA-u

Još tijekom spašavanja u Južnom oceanu na brodu La Cam-a, sponzor PRB je Kevinu Escoffieru javio da će dobiti novu IMOCA-u. Sada je i porinuta.

O havariji i nevjerojatnoj noćnoj akciji usred Južnog oceana tijekom Vendée Globe solo regate oko svijeta pisali smo i ovdje i u tiskanom izdanju Mora, a vijest je obišla svijet s neočekivano velikim zanimanjem javnosti. Upravo takve situacije su podsjetnik na opasnost i ozbiljnost takvih natjecanja i s čime se sve susreću jedriličari na offshore regatama. U nedjelju je francuski offshore jedriličar proslavio porinuće svog novog broda IMOCA 60 kojeg mu je šef tima PRB obećao još dok se Kevin Escoffier nalazio na jedrilici Jeana Le Cama koji ga je spasio u noćnim satima usred nemirnog Južnog oceana.

PRB je inače i najdugovječniji sponzor u klasi IMOCA, preko 30 godina u kontinuitetu, te je za njih Escoffierova havarija bila izuzetno bolna. Da bi sponzoru uštedjeli 1,5 milijuna eura, Kevin i njegov tehnički tim odlučili su se za kupnju polugotove IMOCA-e originalno naručene za jednog američkog vlasnika koju je 2020. dizajnirao francuski dizajner regatnih jedrilica Guillaume Verdier, te je bila zamišljena za posadu koja će se njome natjecati u nadolazećoj The Ocean Race regati. Budući da je jedrilica građena prema dizajnu IMOCA 60 bez foilova i pripada tzv. starom tipu IMOCA, PRB tim je napravio ozbiljnu rekonstrukciju, pa jedrilica sada ima potpuno novih 4,5 metara od prove prema krmi, te potpuno rekonstruiran kokpit i skipersku kabinu. Vedrier je u međuvremenu dizajnirao čak 23 različita tipova prove od kojih je jedan dizajn implementirana na novoj PRB-ovoj ‘letećoj mašini.’

Nova jedrilica sada je u cijelosti prilagođena solo offshore jedrenju, u nju su ugrađeni sustavi foilova, te je izvedena nova kuverta broda, pregrade, u suštini gotovo sve osim same „kade“ trupa je novo. Ovih dana PRB provodi prva testiranja brodice i zadnje prilagodbe, nakon čega se Kevin sprema na prve natjecateljske izazove. Vatreno krštenje trebala bi imati tijekom lipanjske regate Vendée Arctique, koja je 2020. uvedena kao zamjena za jednu otkazanu regatu klase IMOCA, a pokazala se vrlo atraktivnom za svjetsku jedriličarsku javnost i jedriličarske timove.

PRB 5

Sudjelovanje u toj regati ovisit će o tome koliko brzo će uspjeti obaviti testove nove jedrilice. Ako ne uspiju uštimati brod za Vendée Arctique, prva sljedeća prilika da pokaže što može novi brod je regata Défi Azimut-Lorient Agglomération u rujnu, a iza toga sljedeći veliki cilj je poznata regata Route du Rhum s destinacijom u Guadeloupe, te startom iz St. Malo, Escoffierovog rodnog grada.

Escoffier je prije havarije bio jedan od favorita za osvajanje prošlog Vendée Globea, nakon niza odličnih rezultata poput drugog mjesta u Rolex Fastnet Race 2019 sa ko-skiperom Nicholasom Lunvenom, zatim drugim mjestom ponovo s Lunvenom u Transat Jacques Vabre 2019, te trećim mjestom u Vendée Globeu prije nego li je njegova IMOCA potonula na dno oceana. S obzirom na to da je u klasu IMOCA ušao 2018. godine, u tih godinu pol koliko je jedrio, postigao je iznimne rezultate. Ovaj 42-godišnji skiper prethodno se natjecao u brojnim drugim poznatim offshore regatama, uključujući Jules Verne i Volvo Ocean Race koje je osvojio u timu, no regata u kojoj je doživio u Vendée Globeu bila je njegova druga solo regata i bilo je za pretpostaviti da će to utjecati na njegovo samopouzdanje. Međutim, Escoffier tvrdi da se dogodilo upravo suprotno, te da su mu prva tri tjedna na čelu flote u Vendée Globe dale dovoljno samopouzdanja da se vrati „u prve redove.“

U jednom nedavnom intervjuu, Escoffier je kazao da smo u prošlim Vendée Globe ciklusima vidjeli da je za najvažniji pouzdan brod, međutim kako niti jedan brod ne može proći bez oštećenja, te da je samo pitanje vremena kada će nešto otkazati, a onda je na skiperu da odgovori na te izazove, odnosno pokaže svoje umijeće rješavanja tehničkih problema. Budući da je Kevinu ovo treća IMOCA koju je radio, a u prošlosti je gradio i tri Ultime trimarana, skupio je znanja i vještina za popravljanje u hodu. Važno mu je da u svakom trenutku može provjeriti stanje pojedinih sustava, te da mu bude dostupno za servisiranje, pa su pri gradnji razmišljali o tome kako će u budućnosti otklanjati kvarove. Prema njemu je najvažnije da jedriličari poznaju limit broda kojeg ne smiju prelaziti, u protivnom dolazi do kvarova i puknuća. Escoffier je samouvjereno najavio da će PRB-ova IMOCA biti među prvih 5 u idućoj Vendée Globe regati.

PRB 6
PRB 7
PRB 11
PRB 9
PRB 8
PRB 10
PRB 12
PRB 3
PRB 4
PRB 6
PRB 2
PRB 1

Piše: Teo Marević
Foto: Keviin Escofier PRB / Facebook

Novosti

Muzej kulture jedrenja

U SAD-u je otvorena ustanova s ciljem približavanja kulture jedrenja široj javnosti, te posjetiteljima dočarala što je to što povezuje jedriličare s vjetrom, morem i brodovima

Vrpca na svečanosti otvaranja muzeja jedrenja u Newportu u SAD-u je prerezana jučer, a od danas je muzej otvoren za javnost. Ovaj relativno mali muzej ne bi bio relevantan za vijest u Hrvatskoj da je postava tipična za muzeje nautičke tematike, u kojima obično prevladavaju drveni i brončani dijelovi brodova, povijesne karte, zastave, vesla, jedra, alati, oružje mornarice i različiti predmeti s povijesno važnih brodova, već su u njemu izloženi suvremeni predmeti i interaktivni sadržaj. Tematski je podijeljen u šest dijelova: Vjetar i voda, Stvaranje jedriličara od čovjeka – mentalna disciplina, Stvaranje jedriličara od čovjeka – fizička disciplina, Timski rad, Natjecanja, Legende jedriličarstva: National Sailing Hall of Fame te America’s Cup Hall of Fame.

The Sailing Museum u Newportu je muzej kulture jedrenja, što tradicije, što suvremenih tehnologija, sportskih i tehnoloških, te društvenih, odnosno gospodarskih i drugih dostignuća proizašlih iz jedrenja i brodogradnje. Muzej ima fizičke eksponate, te se javnost u njemu može upoznati s povijesnom i suvremenom jedriličarskom opremom i alatima, znanjima, te se posjetitelji kroz muzej upoznaju s bogatim interaktivnim virtualnim sadržajem. Osim klasičnog prostora s muzejskim sadržajem, ova ustanova je zamišljena i kao mjesto koje će okupljati različite grupe i javnost zainteresiranu oko tematike povezane s plovidbom i jedrenjem, organizirati godišnje skupove poput National Sailing Hall of Fame i America’s Cup Hall of Fame i druge.

Muzej je smješten blizu obale u obnovljenoj staroj lučkoj vojnoj zgradi iz 19. stoljeća i prostire se na preko 700 četvornih metara. Nastao je 15 godina nakon što je ofromljeno društvo National Sailing Hall of Fame u Annapolisu koje je od početka djelovanja imalo ideju stvoriti neku vrstu muzejske ustanove. Sama zgrada je povijesno važna za jedrenje kao sport u Americi, ali i na međunarodnoj razini, jer se u njoj nalazio press centar tijekom održavanja natjecanja America’s Cup od 1958. dp 1983. godine. Tamo je na jednom mjestu okupljen onaj dio inače nevidljive kulture jedrenja i nautike koju jedriličari upoznaju kroz klubove i marine, te je kroz formu suvremenog muzeja sadržaj dostupan široj javnosti.

Predsjednik muzeja, Gus Carlson na otvorenju je kazao kako vjeruju da će novootvoreni muzej inspirirati, educirati, uključiti, te potaknuti, razveseliti i oblikovati posjetitelje. Direktorica ustanove, Heather Ruhsam dodala je da u programu muzeja namjeravaju provoditi različite aktivnosti, gostovanja i predavanja, druženja, te radionice, poticati sport, jedrenje, razvoj i potporu inovacijama, te pokušati posjetiteljima dočarati ljubav prema jedrenju. Posjetitelji će primjerice moći razgledati i isprobati grindere kakve možemo vidjeti na velikim modernim sportskim jedrilicama, uživo se susresti s jedrima, regatnim bovama, manjim sportskim jedrilicama i drugim predmetima te materijalima od kojih su plovila i oprema napravljeni.

Piše: Teo Marević
Foto: YouTube / Screenshot

Novosti

Zadnji dan Pula Sailing Week

Šest dana zaredom Pula je bila domaćin jedriličarskih događanja s bogatim popratnim programom

Današnjom 3. etapom regate Pesaro – Pula – Pesaro završava šestodnevni Pula Sailing Week. Jedriličarski klub Uljanik ostvario je bogati jedriličarski program, upotpunjen s gastronomskim događanjima, pa se uz 58. Pulsku regatu, Maxi On regatu Trst – Pula – Trst, te dvije Coastal race regate Maxi krstaša, regatu Pesaro – Pula – Pesaro, kao i revijalnu regatu Optimista, u Puli proteklih dana odvijao niz popratnih glazbenih i zabavnih događanja od kojih valja istaknuti Cooking Challenge show.

Ovu 58. Pulsku regatu upamtit ćemo i po tome što u njoj nije sudjelovao čuveni jedriličar iz Pule, Boris Radolović – Šepo jer je u ranim jutarnjim satima s posadom jedrilice Canarino Furioso doživio havariju. Jedrilica je iz za sad neutvrđenih razloga izgubila bulb na kobilici, nakon čega se jedrilica momentalno prevrnula, a svi članovi posade su spašeni. U spašavanju je sudjelovao i pulski ronilac Branislav Danevski jer su dvije članice posade uslijed prevrtanja ostale zarobljene u unutrašnjosti broda.

Prva Maxi On Coastal Race regata održana u petak bila je posvećena otvaranju Grand Hotela Brioni ispred kojeg je postavljena okretišna bova, gdje je publika s kopna uživala u atraktivnim prizorima maxi jedrilica u akciji. Među posadama jedrilica našli su se i vrhunski chefovi  njih osmero s Michelinovim zvjezdicama iz Italije, Slovenije i Hrvatske, te domaćini David Skoko i chef novootvorenog hotela Luka Jukić. Nakon jedrenja održan je Maxi On Cooking Show u kojem su se kuhari nadmetali u kulinarskim vještinama.

JK Uljanik Pesaro Pula Pesaro 3

Foto: JK Uljanik

Novosti

MRC Debeljak u funkciji

Novi meteorološki radar postavljen kod Sukošana koristit će nautičarima i plovidbu Jadranom činiti sigurnijom

Dugo se čekao ali će se isplatiti. Naime, iako davno već najavljeni meteorološki radari na Jadranu u sklopu Državnog hidrometeorološkog zavoda napokon su se i pojavili, bolje rečeno pojavio se onaj na Debeljaku pokraj Sukošana. Radar je dio sveobuhvatne modernizacije meteorološke službe Republike Hrvatske (Projekt modernizacije meteorološke motriteljske mreže u RH – METMONIC) u sklopu koje će biti postavljena još dva radara, pokraj Labina i Stona.

Već ovaj radar će koristiti svakom nautičaru i učiniti mu sigurniju plovidbu po Jadranu. Dakako svi na području koje zahvaća radar imat će dodatnu sigurnost u zaštiti imovine, nasada kao i zaštitu vlastitih života. Dovoljno je pogledati radarsku sliku i zaključiti gdje su oborinski oblaci i kolika se količina oborine očekuje. Oni stručno potkovaniji moći će izvući i druge korisne podatkekao npr. o vrsti oborine (tuča ili kiša), intezitetu oborine ili vremenu za koje se očekuje oborina.

Ovo je WRM200 C-band dvojno polarizirani Doppler radar proizvođača Vaisala OYJ. Radarska zraka ima valnu duljinu od 5,3 cm i širinu od 0.95°. Optimalan domet radara je 240 km. Mjerenja se izvršavaju svakih 5 minuta. Početna elevacija antene je 0,5°, a završna 25°. Osim ovih osnovnih podataka, radarska slika kao i tehnički detalji o radaru mogu se naći na stranicama DHMZ-a. Koristeći radarsku sliku kao i od prije dostupne satelitske slike, te podatke radiosondaže i pojava munja ovo je veliki korak DHMZ-a za sigurnost življenja i boravka na i uz Jadran.

mrc_debeljak

Novosti

Startom posada dvije jedrilice koje su krenule iz Pule kako bi sudjelovale u prvoj od tri etape regate Pula – Pesaro danas je započeo sadržajno vrlo bogat tjedan pulskog jedrenja. Već sutra prema Puli će se iz Trsta zaputiti maksi jedrilice na regati MAXI ON među kojima znani Portopiccolo Prosecco, 90 stopa dugačak maxi koji u svojoj bogatoj regatnoj povijesti bilježi i pobjede na Sydney Hobarth regati. Potom 80 stopa dug Nautor Swan Anemos, pa Volvo 60 Cleansport… Maxiji će potom dva dana regatavati u pulskom akvatoriju sa startom u luci da bi se zaključili regatu četvrtog dana povratkom u Trst. S njima stiže i osam šefova okićenih Michelinovim zvjezdama koji će u petak prirediti Cooking Challenge Show i ekskluzivnu večeru u novoobnovljenom Grand Hotelu Brioni. Istog dana starta i druga etapa regate Pesaro – Pula. U subotu je velika gradska fešta sa bogatim zabavnim programom, regata optimista i nastavak jedrenja maxija. U nedjelju se održava 58. Pulska regata sa tridesetak jedrilica a maxiji se vraćaju u Trst. Čitav program se zaključuje u ponedjeljak 9. svibnja startom treće etape Pula – Pesaro.279870387_3125121661045917_755932963310285701_n279889839_3125121617712588_3495597956142989113_n

Novosti

Unatoč rekordnim brojevima zaraženih u svijetu krajem prošle i početkom ove godine među čarterašima je vladao optimizam. Rezervacije su se približavale rekordnim razinama a onda su u veljači krenule napetosti a potom i napad Rusije na Ukrajinu koji je na nekoliko tjedana umrtvio interes za iznajmljivanje brodica i jahti. Ipak, premda se situacija u Ukrajini ne smiruje, dolazak proljeća obnovio je interes i nautičari ponovo bukiraju brodove kao u najboljim godinama pa se možemo nadati odličnoj sezoni. Možda i na razini 2019 godine makar u ponudi imamo tristotinjak plovila manje nego prije tri godine.

Ta nadanja osnažuju i podatci o dolasku čarter gostiju u razdoblju od početka ove godine pa do 29. travnja i njihova usporedba s 2019 godinom. Naime, u tom razdoblju imali smo u čarteru na brodicama, jahtama i brodovima (mini kruzerima) ukupno 23813 gostiju koji su ostvarili 121815 noćenja. Prije tri godine u prva četiri mjeseca imali smo znatno više gostiju, 34964 što je 45% više ali oni su realizirali 145819 noćenja što je 19% više. Drugim riječima, stiglo nam je manje nautičara ali su boravili znatno duže i u najvećoj mjeri na većim brodovima jer se naša čarter flota stalno obnavlja sve većim plovilima.  Uzmemo li u obzir sve okolnosti koje su nas ovih mjeseci pratile i gotovo potpuni izostanak ruskih, ukrajinskih i bjeloruskih nautičara koji čine otprilike 3% gostiju u čarteru to je svakako dobar i obećavajući rezultat.

 DSC02915

Novosti

Porinut Sunseeker 100 Yacht

Brend koji je u mnogočemu trendseter, sada je predstavio jahtu s nešto drugačijim dizajnom eksterijera i rasporeda na palubi

Britansko brodogradilište Sunseeker jučer je porinulo prvu Sunseeker 100 Yacht. Superjahta duga 29,8 m spuštena je u more moćnim travel-liftom u Poole Harbour i sada se priprema za probne vožnje prije nego u ju dostave na Mediteran uoči ljeta. Novi model najveći je iz Sunseekerove serije Yacht, koja se proteže od 76 do 100 stopa duljine. Ima karakterističan walkaround leteći most koji s obje strane, blagom rampom spaja najvišu razinu s provom, dizajn kojim brodogradilište želi naglasiti novu eru u dizajnu svojih Flybridge modela.

Superstruktura jahte napravljena je u GRP tehnologiji, s interijerom 125 bruto registarskih tona, širine do 6,9 m. Brodogradilište je objavilo da je do sad prodano četiri primjerka i da je drugi trup pri kraju gradnje. Iako dizajn eksterijera pomalo odskače od dosadašnjeg stila Sunseekera, zadržali su „agresivnost“ u dizajnu. Na provi i letećem mostu je vrlo prostrano, s mogućnosti prilagodbe želji vlasnika jahte, pa se prema potrebi na letećem mostu može ugraditi i jacuzzi, ili dodatni ležajevi za sunčanje. 100 Yacht namijenjena je za primanje do 8 gostiju, a interijer se sastoji od vlasničke kabine u najširem dijelu sredine broda, sa zbilja prostranom kupaonicom, walk-in garderobom, uredom, te velikim pretprostorom. Unutra je mnoštvo prirodnog svjetla zahvaljujući velikim bočnim prozorima u trupu, a iz prostora vlasničke kabine pruža se pristup otvorenoj provi s velikim kliznim staklima.

Na razini palube nalazi se salon u „penthouse“ stilu s elegantnim interijerom. Korišteni su klasični skupocjeni materijali zbog čega ova jahta ima bezvremenski dizajn, s modernim sofisticiranim elementima. Glavna paluba također ima i blagovaonicu za službeni prijem osmero gostiju i veliku kuhinju u nastavku s direktnim bočnim pristupom za osoblje. U interijeru se nalaze i kabine za četveročlanu posadu, uključujući i kapetana. Krmena garaža za tender može se pretvoriti u veliki i luksuzni „beach club,“ a gdje je moguće ugraditi i veliki roštilj s tušem. Garaža za tender može se potopiti na pritisak gumba i primiti primjerice Williams 460 Sportjet, kao i GTX255 jetski, Seabob-ove i ostale igračke za uživanje u moru.

Predsjednik uprave Sunseeker International, Andrea Frabetti kazao je prilikom porinuća da je drugi trup modela 100 Yacht pri kraju i da su zadovoljni što znaju da ih nakon toga čeka nastavak gradnje ovog modela u 2022. i dalje, te da je knjiga narudžbi odraz njihove snage, kreativnosti i strasti koje vladaju unutar „kuće.“ Dodao je da je ovo jedina jahta koja nudi povezanost letećeg mosta, provenog dijela palube i direktan pristup iz vlasničkih prostorija. Brod se oprema s parom MTU 12V 2000 M96X u standardu ili MTU 16V 2000 M96L u opciji, s najvećom brzinom 29 čvorova i dometom od 1300 nautičkih milja pri brzini od 12 čvorova.

Piše: Teo Marević
Foto: Screenshot / YouTube

Novosti

Promjena vrha menadžmenta

Francuska grupa Beneteau objavila je da CEO Jérôme de Metz odlazi u mirovinu, naslijedit će ga dosadašnji zamjenik Bruno Thivoyon

Kada je prije tri godine trenutni predsjednik uprave Beneteau Grupe, Jérôme de Metz naslijedio prethodnika Hervéa Gastinela najavio je velike promjene u Grupi. Te 2019. godine postojali su određeni problemi u industriji, no De Metz nije mogao ni sanjati što ga još čeka u nastavku mandata.

Tada je pohvalio prethodnika glede promjena koje je uveo u području digitalizacije, no kritizirao je da je bilo previše novih modela u prekratkom roku, te najavio velike strukturne promjene i veće korištenje vlastitih resursa. Onda je uslijedila kriza izazvana koronavirusom, a prošle godine je Grupa doživjela i veliki hakerski napad koji ih je skupo koštao. U međuvremenu se dio proizvodnje selio u Portugal, neke brendove su odlučili prodati, a neke su preuzeli i čini se da je De Metz uspio u svojem naumu da restrukturira grupaciju, sudeći prema dobrim financijskim rezultatima kompanije unatoč prekidu proizvodnje u prvim valovima Covid-19 i izazovima koji su uslijedili.

Sada je napunio 63 godine, te se na jučerašnjem sastanku uprave zahvalio na ukazanom povjerenju i najavio svoj odlazak u mirovinu, te zamolio da ga ne pozivaju da produži ugovor. Za njegovog nasljednika predložen je Bruno Thivoyon koji u ovom trenutku obavlja funkciju zamjenika predsjednika uprave te direktora Odjela financija, pravnih i IT sustava.

Osim Jérômea de Metza, u mirovinu odlazi i njegov drugi zamjenik, te direktor Odjela industrijskih operacija i razvoja, Jean-Paul Chapeleau. Njega će zamijeniti Gianguido Girotti, koji je sada na funkciji trećeg zamjenika predsjednika uprave, te direktor Odjela brenda i strategije proizvoda, divizija plovila. Službena primopredaja vrha uprave održat će se u lipnju na godišnjoj skupštini, kada ujedno i dvojici budućih umirovljenika ističe ugovor. Tada ćemo saznati i kojim smjerom namjeravaju nastaviti mlađi čelnici jedne od najvećih grupacija rekreativne brodogradnje u svijetu.

Piše: Teo Marević
Foto: Beneteau Group

Novosti

Sutra kreće sajam u Splitu

Nakon trogodišnje pauze vraća se Croatia Boat Show. Organizator najavljuje 20 posto više izlagača od 2019. godine

Sutra u Splitu kreće Croatia Boat Show koji bi se trebao održati prvi put nakon tri godine pauze. Sajam će se održati na staroj lokaciji sajma kod lučke kapetanije, gdje će izlagati važni domaći izlagači, domaći brodograditelji, uvoznici brodova i nautičke opreme, marine, charter tvrtke, servisi i drugi predstavnici nautičke industrije. Uz domaće brendove brodica i jahti, na sajmu će se naći preko 25 stranih brendova brodica, od kojih neki dolaze s više modela, pa bi se u moru trebalo naći preko 70 brodica duljine od 5 do 30 metara.

Tako ćemo u Splitu gledati Azimut, Bali, Cap Camarat, Excess, Fiart, Grand Soleil, Hanse, Highfield, Karnic, Lagoon, Marinello Boats, Marex Boats, Merry Fisher, Nimbus Boats, Outer Reef, Parker Boats, Ribco, Sealine, Terru Nautu, Tesoro Yachts, Zen… Većina plovila na sajmu Croatia Boat Show bit će izložena u moru, u svome prirodnom ambijentu.

Na sajmu će biti i brendovi motora Yanmar, Yamaha i Honda Marine. Osim brodica i motora, izlagači će predstaviti i brendove morskih igračaka brendova Awake, Lampuga, Manta5, NautiBuoy Marine, Red shark bikes i Seabob, a kako uz nautiku idu i bicikli, naročito oni sklopivi naći će se i brendovi Gocycle, Wayel, Italwin, Urban i Egret, a izlažu se i druge usluge poput Premium Yacht Insurance. Za zeleniji izgled sajma zadužena je tvrtka Botanica Pologrina koja je na splitsku rivu, između ostalog donijela i veliko 12 metarsko stablo masline. Budući da je u nedjelju Praznik rada, sajam će biti otvoren od utorka 26. do subote 30. travnja, te je ove godine skraćen za jedan dan.

Kako smo pisali prošlog tjedna, u zadnji trenutak otkazan je nautički sajam Internautica u Portorožu koji se uskoro trebao održati, zbog čega organizator u Splitu može biti zadovoljan, jer je time osnažena važnost Splitskog sajma, a navodno su zbog otkazivanja pridošli i neki last-minute izlagači, kojih bi prema riječima organizatora, ukupno trebalo biti oko 20 posto više nego 2019. godine, kada je Croatia Boat Show zadnji puta održan.

Foto: Facebook / Croatia Boat Show

Novosti

Vikend katamaran

Južnoafrički brodograditelj Nutshell napravio je prvi katamaran koji ima potencijala u segmentu chartera i vikend krstarenja

Nutshell 26 je inovativan koncept katamarana o kojem smo pisali prošlog ljeta, za kojeg nismo bili osobito sigurni hoće li ikada doživjeti gradnju. Katamaran za prikolicu s elektro pogonom i jednim jedrom je sada blizu kraja gradnje i objavljene su prve fotografije. Ideja brodograditelja je katamaran koji može skupiti trupove i biti spreman za prijevoz autoprikolicom, da ima najjednostavnije jedrilje kojim mogu upravljati i početnici, te dva mala elektropogona, veliki solarni panel na hardtopu, te pametno iskorišten prostor interijera, kokpita i palube, s obzirom na veličinu brodice.

Ovakav koncept ima potencijala za vlasnike koji žele zaploviti uz obalu i obližnje otoke, a da pritom ne moraju imati stalni vez, već katamaran mogu porinuti u more u gotovo svakoj lučici koja ima istezalište ili dizalicom, odnosno isto tako po završetku đite vratiti katamaran na prikolicu. Brodograditelj je pametno osmislio i dizajnirao katamaran koji se može složiti da stane u standardni kontejner za prijevoz teretnim brodom, odnosno kamionskom prikolicom do željenog mjesta bez potrebe za skupim izvanrednim prijevozom.

Radi se o radikalno drugačijoj vrsti plovila od klasičnih jedrilica pa i modernih charter katamarana, no zbog svoje veličine i jednostavnosti, Nutshell 26 ima potencijala kod kupaca koji se zbog ostalih troškova poput veza u marini, skupog transporta i složenih sustava koje treba stalno održavati, nisu upuštali u kupovinu brodice.

Nutshell 26 1
Nutshell 26 2
Nutshell 26 5
Nutshell 26 4
Nutshell 26 3
Nutshell 26 6
Nutshell 26 7

Piše: Teo Marević
Foto: Nutshell Boats