Britanski tim IMOCA 60 Hugo Boss predvođen Alexom Thomsonom morao je napustiti transatlantsku regatu zbog sudara s nepoznatim objektom ispod površine.
Alex Thomson i njegov ko-skipper Neal McDonald morali su napustiti Transat Jacques Vabres Normandie Le Havre regatu zbog oštećenja nedavno porinute IMOCA 60 high-tech jedrilice. Pri brzini od 25 čvorova na otvorenom moru udarili su u nepoznati objekt koji je, izgleda, plutao ispod površine i nisu ga primijetili. Thompson je izjavio da su prošli samo s lakšim ozljedama i da su imali sreće, a nesreću je opisao riječima kao da se vozite u automobilu 40 km/h i udarite u cigleni zid. Jedrilica je u toj brzini udarila i trenutno se zaustavila, a dvočlana posada imala je sreće što su se u tom trenutku nalazili na relativno sigurnim mjestima plovila, Thompson u kabini, a McDonald ispred vrata kabine. Sudar s nepoznatim plutajućim objektom dogodio se oko 380 milja sjeverozapadno od Kanarskog otočja, na ruti od Le Harve prema Brazilu. Thomsonov tim objavio je da se nesreća dogodila u nedjelju ujutro u 9:37 ujutro prema britanskom vremenu.
Akcija spašavanja
Tijekom jučerašnjeg dana tim je objavio da su tehničari na kopnu zajedno s Alexom i Nealom pokušali proći kroz niz različitih opcija i odluka je pala da je najsigurnije za skipere jedriti prema otočju Cape Verde, oko 800 nautičkih milja od lokacije na kojoj su se nalazili u tom trenutku. Thomson i McDonald otpilili su ostatak kobilice koji se nekontrolirano kretao pod morem i udarao u trup jedrilice. Srećom s obje strane trupa su foilovi, kojima se služe umjesto kobilice i sada jedre brzinom od oko 7 čvorova po laganom vjetru prema jugoistoku. Prema sadašnjoj procjeni vremenskih i ostalih uvjeta trebali bi stići na odredište za pet dana. Tehnički tim istovremeno priprema brod kojim će krenuti prema dvojcu kako bi im pomogli vratiti brod i posadu na sigurno. I dalje nije poznato u što su udarili, ali je udarac bio toliko snažan da je izazvao ozbiljna oštećenja kobilice koja je ostala visjeti pričvršćena na uništeni hidraulični mehanizam.
Fotografija: Alex Thomson Racing