Test Hanse 460
Brodogradilište je ostalo vjerno easy sailing principu, ali je i napravilo odmak od dosadašnjih linija. Za to je zaslužan francuski dizajnerski dvojac Berret-Racoupeau
Sredinom lipnja testirali smo novu Hanse 460. Kao i sve ovogodišnje testove, radovali smo se kada ćemo konačno imati priliku zaploviti njome jer su posljednje dvije godine brodogradilišta diljem svijeta u bitci s vremenom zbog neočekivano velike potražnje svih vrsta brodica, koja se dodatno zakomplicirala problemima s opskrbom, trgovinskim ratovima, ratom i kojekakvim pošastima. Grupacija Hanse koja pod sobom ima čak 7 brendova ima jedan od najmodernijih proizvodnih pogona, u kojem grade brodice na traci, po uzoru na automobilsku industriju. No ni tako veliko brodogradilište nije imuno na tržišna događanja, pa je jedrilica u Hrvatsku stigla kasnije nego što smo se nadali. Kad su je u Croatia Yachtingu žurno opremili i pripremili za sezonu čartera, uspjeli smo njome zajedriti doslovno u posljednji čas. Na raspolaganju smo je imali u petak poslijepodne, a već u subotu na nju su se ukrcali prvi gosti.
(…)
Tako smo na momente jedrili na 5 čvorova maestrala koji je pojačao na 7, spustio se na 5, pa dostigao 9 čvorova, pa opet nestao, pa je okrenulo sa sjeveroistoka i tako u krug. Ipak, nekoliko sati tog vertigo jedrenja bilo je dovoljno da steknemo dojam kako za kormilom držimo jedrilicu koja puža puno više nego što smo očekivali. Svima je jasno da Hanse gradi barke namijenjene udobnom krstarenju i to radi jako dobro, a te su brodice u pravilu nešto tromije od onih koje uobičavamo nazvati performance. Ali nova Hanse 460 poprilično odstupa od tog stereotipa pa možemo govoriti o bitnom zaokretu u dizajniranju trupova. Zapravo, ona je prva u novoj liniji jedrilica koje će sljedećih nekoliko godina dolaziti iz Greifswalda. Tomu je doprinio francuski dizajnerski dvojac Berret − Racoupeau koji je naslijedio proslavljene Judel/Vrolijk and co. i koji je u novu Hanse utkao suvremene elemente performansnih jedrilica s jednostavnim i efikasnim jedriljem. (…) Više pročitajte u 267. broju Mora.
Napisali: Braslav Karlić i Teo Marević
Snimio: Teo Marević