Seafaring Yachts 44

Dva Slovenca, mladi strastveni nautičar te poznati dizajner, jedan motor, dvjestotinjak konja, deset litara dizela, deset čvorova… Spojite sve navedeno i dobili ste novu, zanimljivu interpretaciju trawlera iz škvera Seafaring Yachts

DSC_4530

U posljednjih desetak godina, a posebice nakon što je famozna recesija od 2008. “poharala” najrazvijeniji dio svijeta te ostavila neizbrisive tragove na nautički sektor, trendovi su se značajno promijenili, a štednja goriva postala je imperativ kojemu je suvremena motorna plovila za razonodu u kategoriji manjih do srednje velikih jahti (do dvadesetak metara dužine) trebalo prilagoditi kako bi našla put do kupaca. Uz tako uvjetovanu efikasnost, ali i konstantnu težnju brodograditelja i “razmaženih” nautičara za što većom prostranošću i udobnošću, kao i za boljom pomorstvenošću i sigurnošću u plovidbi, trawleri su se u kratkom periodu iz jedne relativno skromne niše nautičke brodogradnje namijenjene malom broju strastvenih globetrottera prometnuli u itekako poželjne jahte za širi krug ljubitelja motonautike.

Naime, upravo njihova svojstva, koja su donedavno bila i njihov najveći hendikep za bolji tržišni nastup, najbolje odgovaraju spomenutim poželjnim kvalitetama i potrebama suvremenog, “postrecesijskog” nautičara, te nije dugo trebalo da budu prepoznati kao najprikladniji tip plovila za “novu eru” motonautike. Danas je to itekako vidljivo na nautičkim sajmovima, ali i na moru kada gotovo da nema brodogradilišta koje nema barem jedan, a često i više modela takvih karakteristika koji su izuzetno dobro prihvaćeni na tržištu.

Jasno, u međuvremenu su trawleri ponešto izgubili od svojih tradicionalnih osobina, posebice što se tiče klasičnog vanjskog dizajna, no neminovna modernizacija nije zasjenila njihove prednosti već ih je, naprotiv, dodatno unaprijedila i naglasila čineći ih još svestranijima, efikasnijima i prostranijima, te na koncu privlačnijima i povoljnijima. Dobili su tako različite suvremene izvedenice koje danas, osim redovito vrlo neobična dizajna, gotovo bez izuzetaka krasi i poludeplasmanski trup sposoban za lijepe brzine od dvadesetak čvorova, ali koji je ipak najefikasniji pri desetak čvorova.

DSC_4566

U cijelom tom procesu značajnu ulogu imali su i naši slovenski susjedi, itekako poznati i cijenjeni u međunarodnom nautičkom sektoru, posebice po inovativnosti u razvoju, projektiranju i maloj brodogradnji u kojoj nerijetko predvode u tehnološkom napretku. Sjetimo se samo braće Jakopin i njihova Greenlinea koji je svoj najveći uspjeh postigao baš u jeku recesije, no imaju oni i druge vrhunske dizajnere i projektante koji rade za neke od velikih kompanija u maloj brodogradnji, pa stoga nije nimalo čudno što se svako malo tamo pojavi neki novi, zanimljivi projekt.

Zbog toga nas nedavna pojava jednog takvog po imenu Seafaring Yachts uopće nije začudila, a radi se također o jednoj modernoj i vrlo zanimljivoj interpretaciji trawlera. Za njega smo, ako ćemo pravo, neslužbeno saznali i mnogo ranije, no ipak je valjalo pričekati njihov prvi model od 44 stope koji je svjetlo dana ugledao početkom siječnja, a svjetsku je premijeru imao u ožujku na sajmu u Tullnu. Ubrzo nakon toga brod je porinut u more u Portorožu gdje smo s nestrpljenjem dočekali dogovoreni test.

DSC_1876