Salone nautico di Genova

Italija je i nakon sedam godina krize najveći izvoznik jahti na svijetu. Zbog toga ih promoviraju na sve strane, od francuske mediteranske obale do riva na Floridi i marina u Kini. Na sajmu u Genovi bogatstvo njihove ponude moglo se tek dijelom vidjeti

genova1

Italija je i nakon sedam godina krize najveći izvoznik jahti na svijetu. Zbog toga ih promoviraju na sve strane, od francuske mediteranske obale do riva na Floridi i marina u Kini. Na sajmu u Genovi bogatstvo njihove ponude moglo se tek dijelom vidjeti.
Ripresa i tristezza – to su riječi koje su se najviše čule u Genovi za trajanja pedeset i petog po redu nautičkog sajma što se dugo kitio superlativom najvećeg na svijetu da bi nakon sedam godina krize uspio zadržati mjesto najvećeg na Sredozemlju, barem kad je po broju izloženih brodova riječ. Tristezza, stanje gotovo pa depresije, nadaju se svi, od političara pa do brodograditelja, prošlo je svršeno vrijeme i uvjereni su da se u vremenima koja dolaze neće ponoviti. Ponajviše zato što je uistinu započela ripresa ili za one koji ne razumiju talijanski, oporavak nautičkog sektora.
No kako je sve u životu relativno tako i ove dvije riječi valja smjestiti u pravi okvir pogotovo zato što je ono što se događa u talijanskoj nautici odraz onoga što se zbiva u Europi i ima itekako velikog utjecaja na poslovanje nautičkog sektora i u Hrvatskoj. A sajam u Genovi bio je od samog početka za to najbolji pokazatelj.
Kad bi netko tko je posljednji put bio na sajmu u jesen 2008. godine došao ovdje ponovo nakon sedam godina, jako bi se iznenadio. Po izloženim brodovima, posjetiteljima i zauzetom prostoru u paviljonima sajam se više nego prepolovio i taj pad od po dvadesetak i više posto svake godine trajao je sve do ove godine. Iz godine u godinu bilo je vidljivo kako iz upotrebe nestaju pojedini paviljoni, prostori na otvorenom i čitavi morski bazeni. Naravno, nije sve u tomu bilo za zlo. Sa sajamske mape brisane su za izlaganje najmanje pogodne strukture i udaljenije marine pa se sada čitav odvija u supermodernom paviljonu B, vanjskom natkrivenom prostoru i dvije glavne marine pred njima, posve uređene za nautičku izložbu s prostorima za izlagače tik do njihovih brodova u moru. Usput, manje posjetilaca, kojih ipak ima debelo iznad 100.000, znači i više udobnosti, mjesta za parkiranje i slično. Naravno, za izlagače, a ni za organizatore to nije tako pogodna činjenica. Sjetimo se, nekad ih je bilo tri puta više…
Inače, kad je o izlagačima riječ, organizator je objavio da ih je bilo 760 i da je izloženo više od 1000 plovila te da to predstavlja uspjeh. Svakako, osim ako ne prolistamo prošlogodišnje sajamske press release i u njima nađemo navlas iste podatke. Kako nam se i samima činilo da je brodova nešto više, usporedili smo ovogodišnje i prošlogodišnje tlocrte izloženih plovila i panoramske fotografije brodova na vezu i zaključili da su ovogodišnji podaci približno točni, dok su oni prošlogodišnji bili očito za desetak posto pretjerani. Tako činjenicu da je oporavak započeo potvrđuju i prilike na sajmu.

genova2