cantieri di pisa 1

Dvije talijanske bankrotirane brodograditeljske tvrtke imaju nove vlasnike. Cantieri di Pisa, brodogradilište otvoreno 1945., koje je tijekom 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća postalo poznato po nizu serija jahti nazvanih po rimskim božanstvima, te relativno mlado brodogradilište za superjahte Privilege, oba smještena u mjestu Civitavecchia u blizini Rima. Uz brodogradilište Privilege, novi vlasnik je preuzeo je i 127 metara dug kostur Project One. Dobro poznat brend, brodogradilište Cantieri di Pisa 2015. godine preuzelo je brodogradilište Mondomarine iz Savone koje je također dvije godine kasnije zapalo u bankrot koje je podtvrtku povuklo za sobom. Ranije ove godine Cantieri di Pisa ponuđen je na dražbu sa svim pripadajućim dodacima brodogradilišta uključujući i dizajne jahti, s rokom od 60 dana i s ciljem da se postigne cijena od 3 milijuna eura. Finska kompanija Baltic Yachts koja ima ambicije za ulazak u sektor motornih jahti, sudjelovala je u dražbi no neuspješno. Njihov glasnogovornik izjavio je na nedavno održanom sajmu Mets za IBI izjavio da je kompanija i dalje zainteresirana za ulazak na tržište motornih jahti. IBI piše da je još jednu ponudu dala tvrtka Sea Finance, koja je ujedno i podtvrtka Yotha.com čarteraške platforme za superjahte sa sjedištem u Monaku. Oni su ponudili 2,6 milijuna eura i preuzeli Cantieri di Pisa prije 10 dana. U isto vrijeme 22 radnika koja su napustila brodogradilište prošle godine, ponovo su zaposleni. Tijekom procesa dražbe Yotha, odnosno Sea Finance, obećao je talijanskoj radničkoj organizaciji da će novo vodstvo najprije potrošiti mjesec dana na prilagodbu škvera za buduće radove, što je uključivalo završavanje triju jahti koje su ostavljene nedovršene i tako stajale oko 18 mjeseci. Novi vlasnici također planiraju dovesti tri jahte na popravak i preinaku. Yotha.com osnovao je Philippe Bacou 2016. godine, a iza sebe imao je iskustva s industrijom uslužnih djelatnosti, a bio je i vlasnik 40-metarske jahte. Platforma za čarter plasirana je na tržište u svibnju ove godine u Monaku i dizajnirana je s novim pristupom tom tržištu. Na internetskim stranicama Yothe stoji da su im namjere „…omogućiti većem broju vlasnika i klijenata da dožive uspješno iskustvo unajmljujući luksuzne jahte.“ Yotha je prva globalna online interaktivna tržnica koja direktno spaja vlasnike jahti s čarter tvrtkama, čarter brokerima, kapetanima, odvjetnicima i stručnjacima za digitalni marketing. Brodogradilište Privilege S.p.A. u Civitavecchiji nedavno je preuzela privatna dionička tvrtka Royalton Investment sa sjedištem na Malti. Grupa djeluje u sektorima jahtinga, nekretnina, tehnologije, zdravstvenog osiguranja i wellnessa, a sektorom jahtinga upravljaju kroz tvrtku SSH Maritime za čarteraško upravljanje sa sjedištem u Ateni.
Privilege je kroz svoje kratko postojanje imalo problematičnu povijest. Glavna zadaća brodogradilišta bila je izgradnja Project One, 127 metara duge jahte koja je na koncu ostavljena nedovršena, a škver je bankrotirao. Nakon pet pokušaja prodaje zajedno s kosturom superjahte na aukciji konačno je prodano u studenom za nešto više od 6 milijuna eura. Navodno je kompanija prije prodaje brodogradilišta stekla vlasništvo nad kosturom Projecta One. Za sada nije poznato koji su planovi SSH Maritime, odnosno Royaltona s brodogradilištem, iako SSH već nudi razne usluge servisa za jahte uključujući novogradnju, preinaku itd., u Grčkoj, Londonu i Dubaiju.

cantieri di pisa 2