sunseeker1

Nova duša Sunseekera

Nakon punih 27 godina Ivan Meštrović ostvario je svoj san, a usnuli Hawk 27 probuđen je grmljavinom dvaju Mercury Racing 525

Kad ne ide iz prve, ide iz osme. Toliko je pokušaja bilo potrebno do uskrsnuća prekrasnog Sunseekera Hawk 27 s letećim cirkusom Mercuryja na krmi kojim bez problema postiže preko 60 čvorova.
Imamo tu sreću da se zbog prirode posla re-lativno često susrećemo s ljudima koji su ostvarili ili su u procesu ostvarenja svojih snova. Većina nas ipak ih ne ostvari, zbog čega je uvijek poseban gušt sjesti i poslušati vlasnike /autore tih snova dok pričaju kako je nastala ideja, te koje su sve prepreke morali prijeći da bi došli tu gdje jesu. Jedan od takvih je Ivan Meštrović, vlasnik tvrtke Franka Marine za servis i distribuciju Mercury motora, koji je 1993. godine usnuo Sunseekera Hawk 27.
Iz drugog pokušaja zaplovili smo s njime i sad nam je jasno čemu taj dječački osmjeh na licu gospodina Meštrovića. No, vratimo se na 1993. kada su snovi mnogih ljudi bili skromni, a ljepotica poput Sunseekera Hawk 27 činila se nedodirljivom i nedostižnom divom koju se može vidjeti samo kao izložbeni primjerak. Te godine Meštrović ju je ugledao izloženu na Zagrebačkom sajmu nautike i maštao kako će jednog dana ploviti njome.
sunseeker2 U međuvremenu protagonist naše priče osnovao je danas jednu od najuspješnijih servisnih tvrtki i zastupnika za Mercuryjeve motore, jednih od najzastupljenijih na tržištu koje gravitira Jadranskom moru. Ubrzat ćemo vrpcu i pritisnuti tipku play na 2011. godinu. Baš tada negdje u jeku svjetske gospodarske krize, kada su se uglavnom servisirali nužni zahvati, a ugrađivali čim povoljniji motori, Meštrović je dobio upit za ugrad-njom jednih od najsnažnijih Mercury Racing motora. Isprva je mislio da je to šala. Srećom, bio je to vlasnik katamarana jurilice marke Nor Tech 37 koji je na sebi imao dva trkaća Mercuryja, svaki po 525 konjskih snaga, i koje je namjeravao zamijeniti novom generacijom motora od 662 konja.
Taj je Nor Tech, spomena radi, postizao br-zinu od 90 mph sa starim motorima, dok je s novima dobio još 22 mph.
Budući da je vlasnik bio Čeh, prema propisima EU više ih nije mogao registrirati, dok je u Hrvatskoj to još uvijek bilo moguće. Tu se otvorila prilika da povoljno nabavi iznimne motore koji su tada već bili stari 15 godina, no u izvrsnom stanju, sa svega 157 radnih sati, ali za čiju je ugradnju trebalo uložiti još puno vremena, truda i novaca.
Dodatna motivacija da ih kupi bilo je i vrlo često pitanje njegovih klijenata, a koji su s pravom pretpostavljali da vlasnik ovakve mehaničarske tvrtke zasigurno posjeduje bijesne mašine na svom plovilu. Međutim, Meštrovićev odgovor je dotad bio da posjeduje jednu malu drvenu barku kojom postiže brzinu od 4 do 5 čvorova.

Na prikolici kraj benzinske

Znao je da sada treba pronaći plovilo na koje bi instalirao motore. Tri godine kasnije dobio je poziv kolege koji je kraj benzinske crpke uz magistralu kod Šibenika primijetio njegov gliser iz snova. Tih dana otišli su isporučiti jedan brod, a usput stali provjeriti o čemu se radi i na prikolici pronašli Sunseeker Hawk 27 razbijenog trupa. Naravno, kad smo ga stali vidjeti, odmah smo ga ukrcali, komentira Meštrović uz smijeh. (…) Više pročitajte u novom, 255. broju Mora.