J-klasa na America’s Cupu

Osam će elegantnih retro brodova zajedriti u lipnju 2017. u stanci između izlučnih natjecanja izazivača i samog slavnog America’s Cupa, odlučnog sraza izazivača i branitelja

J-class_za naslovnu

Punih 80 godina nakon posljednjeg sudjelovanja brodova najslavnije America’s Cup klase na najstarijem jedriličarskom natjecanju na svijetu, njeno veličanstvo J-klasa vraća se na America’s Cup. Udruga J-klase i vodstvo America’s Cupa, naime, lako su u obostranom interesu dogovorili nastup Klase na dvodnevnoj J-regati na Bermudama nakon izlučne serije prednatjecanja za izazivača America’S Cupa u lipnju 2017. Preciznije, regata J Klase vozit će se u stanci između natjecanja izazivača i samog slavnog America’s Cupa te će biti predigra atraktivnom srazu izazivača i branitelja krajem lipnja 2017.

JClass1

I sam Russell Coutts, direktor America’S Cup događanja, a sam je izravno dogovarao nastup J-klase s Louiseom Mortonom iz Udruge J-klase, svjestan je glamura i popularnosti najslavnije retro klase. Naročito u današnje hladno, nabrijano, bezosjećajno neoliberalno doba letećih katamarana izvan dosega nekadašnje otmjenosti America’s Cupa.

Aktualna J-klasa broji sedam brodova, od toga tri originalna iz tog doba (Shamrock V, Velsheda i Endeavour), a dva su se i sama natjecala na America’s Cupu (Shamrock V i Endeavour). To su abecednim redom: Endeavour, Hanuman, Lionheart, Rainbow, Ranger, Shamrock V i Velsheda. Osmi J-brod Topaz polovicom lipnja porinut je u nizozemskom Jachtbouw brodogradilištu u Zaandamu, a u tijeku je unutarnje uređenje i opremanje.

Klasa je zaživjela zahvaljujući imućnim entuzijastima iz Udruge J-klase koji su je i sami osnovali 2000. godine s izričitom obvezom čuvanja interesa Klase, njenog promicanja i razvoja. Obveza Udruge je štititi postojeću flotu i fer međusobna nadmetanja te poticati gradnju novih replika originalnih J-brodova te promicati i popravljati pravila Klase. Primjerice, okidač gradnje novih replika bila je baš odluka Udruge kojom je dozvoljena uporaba aluminija i drugih novih, prije 90 godina nedostupnih, materijala za gradnju trupa. Istodobno su promijenjena pravila Klase i izrađen novi premjer, odnosno nova handicap pravila bazirana na VPP-u (Velocity Prediction Program) s težištem na ograničenje performansi replika J-brodova. Time se ispunjava osnovna namjera Udruge da priređuje fer i dobrodošla nadmetanja koja svim brodovima Klase daju podjednaku šansu za pobjedu korigiranim premjernim vremenom.

J-Class-VELSHEDA