csm-HR69syntheticimage-017-72f55ca449

Najveći Hallberg Rassy do sad

Švedsko brodogradilište Hallberg Rassy najavilo je novi, najveći model do sada, uz provjereni koncept rasporeda s modernim jedriljem

Na prvi pogled radi se o klasičnom konceptu Hallberg Rassy jedrilice s centralnim kokpitom, širokim bokovima, tradicionalnim linijama, jednostavna za upravljanje i dizajnirana za duga i bezbrižna krstarenja. Brodogradilište je poznato po tome da vrlo pažljivo pristupaju trendovima, te da se radije drže provjerene formule, klasičnijeg dizajna, ali i po tome što održavaju visoki standard kvalitete gradnje. Ipak, u mnogim stvarima su bili pioniri, pa je tako Hallberg Rassy između ostalog prvo brodogradilište koje je započelo serijsku proizvodnju u GRP tehnologiji, prvi su uveli koncept „fotelja“ u salonu brodice, jedni su od pionira modernog rasporeda unutrašnjosti broda, te su prvi uveli niz pametnih tehničkih rješenja. Posljednje takvo bilo je Seldenov karbonski jarbol s roll glavnim jedrom, napravljenim na inicijativu dugogodišnjeg partnera, Hallberg Rassy, a prvi takav jarbol predstavljen je na nagrađivanom modelu HR50.

csm-HR69syntheticimage-016-39b2d22896

Novi model HR69 tako slijedi tradiciju brodogradilišta, ali i donosi moderne značajke koje smo mogli vidjeti na njihovim modelima novijeg datuma. Na prvi pogled trup podsjeća na do sad najveći model HR64 i prije toga HR62, a bitna razlika je u planu jedrilja, pa umjesto dvije genove na provi, 69-ica predviđa suvremeni jednostavni koncept s jednom roll genovom, ali s integriranim baštunom s roll genakerom. Takvo jedrilje ne zahtijeva tangun za spinaker, kojih je na 62-ici i na 64-ici bilo po dva komada. Tako je smanjena nepoželjna težina u vertikali. Hallberg Rassy 69 u kokpitu predviđa samo 3 vinča, a s obzirom na veličinu brodice i najavu štimanja jedara na pritisak botuna, za vjerovati je da će vinčevi biti električni. S već standardnim roll sustavom glavnog jedra u jarbolu, te električnim roll sustavom za genovu, ova jedrilica je osmišljena da se njome s lakoćom upravlja u dvoje ili čak samostalno.

Interijer je izveden u jednoj razini od prove do krme, što omogućava lakše kretanje potpalubljem, a istovremeno znači i da je prostor maksimalno voluminozan. Krmena kabina je izuzetno prostrana, a u samoj krmi se još nalazi i velika garaža za tender dužine do čak 5,5 m, te pospremanje ostalih potrebnih stvari i nautičke opreme. Strojarnica ima stajaću visinu i osmišljena je tako da se u njoj može lako pristupiti svim sustavima za lakše održavanje, te imati i mali radionički stol, alatnicu, a cijeli prostor je dobro osvijetljen, ventiliran i zvučno dobro izoliran. Pogonski motor je šesterocilindrični dizelaš Volvo Penta D6-300 s 300 konjskih snaga. Ovu 20.96 m dugu i 5,85 m široku ljepoticu dizajnirao je dugogodišnji dizajner brodogradilišta, Germán Frers, koji je zaslužan za sve HR modele od sredine 1980-ih do sada. Dizajnirana je i u verziji s plićim gazom, a brodogradilište nudi i opciju s većom površinom jedrilja.

csm-HR69syntheticimage-017-72f55ca449
csm-HR69syntheticimage-018-1255ff5e63
csm-HR69syntheticimage-007-671e456860
csm-HR69syntheticimage-013-69692d858c
csm-HR69syntheticimage-016-39b2d22896
csm-HR69syntheticimage-015-7171f4b498
csm-HR69syntheticimage-005-8d8b9b43f7
csm-HR69syntheticimage-001-ac84228f60

Piše: Teo Marević
Ilustracije: Hallberg Rassy