elan

Nakon što je međunarodni investicijski fond kupio tvornicu Elan u jesen 2015. godine, slovenskom škveru je trebalo neko vrijeme za reorganizaciju, no krajem prošle godine vlasnici su postavili novi menadžment, koji se odmah prihvatio posla. Rezultat je potpuno redizajnirana gama jedrilica poznate E linije, koje su sada unaprijeđene u istinske performance – cruisere, odnosno, kako u Elanu ponosno ističu – u napredne crossovere – na kojima više nema potrebe za kompromisom između udobnosti i brzine.

Redizajnirana E linija već je privukla pažnju na sajmu u Cannesu, a domaća će je publika imati priliku vidjeti u Biogradu, gdje će biti predstavljen obnovljeni model E4. Osnovna ideja Elanovih stručnjaka bila je ispuniti tržišnu nišu koja je posljednjih godina pomalo zapostavljena, a to je segment performance cruisera, dakle jedrilica koje su pogodne za početnike, ili za obiteljska krstarenja, ali u isto vrijeme barem u dobroj mjeri imaju karakteristike koje odlikuju čistokrvne jurilice, dakle mogu natjecateljski jedriti i pružaju istinski užitak jedrenja. Umjesto da rade zasebne cruising i racing verzije jedrilica linije E, Elan se fokusirao na proizvodnju samo jedne, ali istinski dobre verzije jedrilice u gami od 30 do 40 stopa, uključujući i GT liniju od 40 stopa.

Strategija za postizanje toga cilja bilo je znatno unapređenje standardnog paketa opreme na jedrilicama E linije. Redizajnirani E5 predstavljen na sajmu u Cannesu pažnju je tako privukao zbog znatno poboljšanog standardnog paketa u kojemu su sada među ostalim i nagrađivana DAME kontrolna ploča, karbonski baštun na uvlačenje i roll genova. Naravno, klijenti i dalje na raspolaganju imaju niz dodatnih opcija za prilagođavanje broda svojim željama, no Elanova E linija sada je u startu opremljena tako da pruža sjajno iskustvo u jedrenju i udobnost. Jedrilice E linije oduvijek slove za sjajne performance cruisere, na kojima je međutim morao postojati kompromis između performansi i udobnosti krstarenja. Redizajnom je potreba za kompromisom dokinuta, jer stvoreni su brodovi koji su laki za upravljanje, sa svim preduvjetima za udobno krstarenje, ali i dalje brzi, potpuno spremni za regatno jedrenje.

Elanovo brodogradilište trenutno zapošljava 140 ljudi, a godišnje proizvodi između 80 i 100 brodova. Glavni adut slovenskog škvera i dalje je bogato iskustvo u gradnji kompozita, odnosno 3D VAIL tehnologija gradnje u kompozitu, koja omogućava pametnu raspodjelu težina, što brodovima daje izvrsnu čvrstoću, snagu i balans, zbog čega su poznati po sigurnosti.