Cannes Yachting Festival

38. izdanje Cannes Yachting Festivala ponovo je bilo uzorno organizirano, s izrazito velikim brojem svjetskih premijera, kupcima sa svih strana svijeta, ali i dobrim raspoloženjem svih što je rezultiralo pozitivnom atmosferom

canes1

38. izdanje Cannes Yachting Festivala ponovo je bilo uzorno organizirano, s izrazito velikim brojem svjetskih premijera, kupcima sa svih strana svijeta, ali i dobrim raspoloženjem svih što je rezultiralo pozitivnom atmosferom.
Na muci se poznaju junaci. A to su sigurno organizatori Cannes Yachting Festivala koji su godine globalne krize nautičke industrije prošli gotovo bez ožiljka i etablirali se kao najznačajniji mediteranski sajam. Sve ove godine, od 2008. nadalje, rasli su pametno – polako, ali sigurno. Danas je to uzorno organiziran sajam, po veličini, broju izlagača, izloženih plovila i posjetitelja još uvijek nešto manji od Genove, ali zato s izrazito velikim brojem svjetskih premijera, kupcima što dohode sa svih strana svijeta i što je najvažnije, dobrim raspoloženjem svih.

Naravno, zasluga za to dijelom pripada i Cannesu kao takvom – ipak je to mjesto samo po sebi brend, a o navici imućnoga svijeta da ovamo dolazi ne treba ni govoriti. Tu svoju stratešku prednost pred Genovom, koja ga je prije sedam osam godina šišala barem za dvostruko u svim aspektima, osobito infrastrukturom kojom tamošnji sajam raspolaže, Francuzi su itekako dobro iskoristili. Ona jednostavna činjenica da kupac broda što stoji milijune eura, ženu ili ljubavnicu dok on rasipa novac može poslati da u jedno poslijepodne i ona potroši koju deseticu tisuća eura na luksuz u Cannesu zaista je kapitalizirana.
I što je pomalo apsurdno, u tomu su im ponajviše pomogli baš talijanski brodograditelji iz najpoznatijih grupa poput Azimuta, Ferrettija, i sami kroz UCINU organizatori genoveške fjere, ne želeći propustiti priliku susresti potencijalne imućne kupce. Baš su oni najveći dio svojih svjetskih premijera rezervirali za Cannes kojemu je tako rejting iz godine u godinu samo rastao. Tome je u prilog išao i datum održavanja sajma, odmah po završetku sezone godišnjih odmora i skoro mjesec dana prije Genove. Ne škodi mu ni činjenica da se odmah po njegovu završetku u Francuskoj, u La Rochelleu, na atlantskoj obali organizira jednako velik sajam, ali malo narodskiji, s još većim brojem posjetilaca, a u obližnjem Monacu sajam za prave bogatune gdje se ne treba ni pojavljivati ne mislite li spiskati barem desetak milijuna eura.
Sve se to moglo i ove godine doživjeti u Cannesu gdje je po podacima organizatora izložena plovila obilazilo više od 50.000 posjetilaca, jednako kao i lani. Doduše, većina izlagača tvrdi da ih je bilo malo manje nego prošle godine, a kako Francuzi nisu Nijemci da ih prebroje do jednoga, ostat ćemo i mi pri tome utisku. Nešto manje bilo je i premijera – 85 ove godine u odnosu na 100 prošle godine, ali veličina novih brodova zato se povećala. A ukupno je predstavljeno 570 plovila i to u daleko najvećoj mjeri duljih od 15 metara.

canes2