Skip to content

Magazin More

Magazin More Magazin More

More magazin već je dvadeset osam godina vodeća revija u Hrvatskoj kad je o plovidbi i plovilima riječ. Autori tekstova i fotografija žive i razumiju more.

Navigation

Site navigation

  • Novosti
  • MORE
  • Plovidba – Sailing
  • Gustozi đir
    • O gustozom điru
    • Restorani
  • Shop
  • English
  • PROMO
  •  
Objavljeno 03.12.2021od Jagor Čop
yp5

Nastavljamo sa zanimljivom i korisnom temom: „Sve o sigurnom vezu“. Iako je to bila (pod)tema mnogih pojedinačnih napisa u našem glasilu, odlučili smo joj se ovaj puta ciljano i cjelovito posvetiti kroz seriju članaka u nastavcima, a kormilo smo povjerili inženjeru pomorskog prometa i poznatom nautičkom morskom vuku Đeku Šuriji.

O čemu smo govorili do sada

U prošlim nastavcima rekli smo da: znanja i vještine u odabiru lokacije i vrste veza, te postupka vezivanja broda, spadaju u praktična nautička znanja, odnosno u – dobru pomorsku praksu. Opisali smo kako se sigurno vezati na bovu, vlastito sidro, a rekli smo da odabir lokacije(a) veza počinje već kod kuće – izradom itinerara, ali i da itinerar moramo provjeravati tijekom cijelog putovanja i to prije svega u odnosu na vremensku prognozu. Također, da ta provjera uključuje i skipersko osmatranje trenutne vremenske situacije, ali i savjete lokalnih ribara. Dakle, do sada smo govorili o elementima sigurnog veza kad brod putuje, a u ovom nastavku će biti opisan stalni vez na kojem je brod u mirovanju u moru.

Što sve treba napraviti za siguran vez broda u mirovanju u moru

Ovdje nećemo opisivati konzervaciju broda, jesenje i proljetno održavanje broda, već samo kako sa sigurnosnog stajališta treba pripremiti brod za dulje mirovanje na vezu u moru.
Opis sigurnog veza broda u mirovanju započeti ću s radnjama na vanjskom dijelu broda. Najprije: brod valja vezati krmom prema obali. Posebno ističem da brod treba postaviti tako, da vaš jarbol ne može udarati u susjedov. Brod vežemo na način, da na pramcu budu dva muringa, a na krmi najmanje dva konopa prema obali vezani pašnjakom, kao i dva krmena špringa, koji ne dozvoljavaju krmi da šeta lijevo – desno. Pravilno je staviti čitav voj oko alke i onda pašnjak, jer na takav način konop ne kliže po hrđavoj alki i nema opasnosti od njegova kidanja. Nikako ne smijemo vezati konop na slip! Osim toga, treba pregledati vez susjednog broda i, ukoliko nešto nije kako treba, osobno, ili uz pomoć mornara iz marine, pravilno ga vezati, kako ne bi oštetio naš brod.
Prelazim na jedra. Njih treba skinuti i pospremiti na suho u unutrašnjost broda ili u skladište. Ostavljamo li pak jedra na jarbolu, tada ih treba osigurati konopima da se ne mogu otvoriti prilikom jakog vjetra, pogotovo prednje jedro na namatanje. Ukoliko skinemo namatajuće glavno jedro, potrebno je rotirajuću glavu na koju se prihvaća vrh jedra podignuti na pola visine jarbola, kako profili oko kojih se jedro namata ne bi udarali u jarbol. Također, treba se pregledati krmeni štraj jarbola i otpustiti po potrebi.
Kažimo sada i nešto o bokobranima. Oni se postavljaju, u odnosu na susjedni brod na način da budu pravilno naizmjenice raspoređeni i da budu na različitim visinama. Time najbolje preveniramo oštećenja, prilikom valjanja brodova zbog jakog vjetra.
Što se tiče vanjskih poslova, još bih spomenuo: baiboat se miče s krme i fiksira na palubi, dok sprayhood najčešće ostaje čitave godine otvoren, a bimini bi bilo uputno skinuti preko zime.
Sada u ovom opisu prelazim na unutrašnjost broda. Neću govoriti o čišćenju i pospremanju broda, zbog toga što sigurnost broda na vezu nimalo ne ovisi o tome. Ipak ću podsjetiti, da vrata frižidera, nakon što smo ga temeljito oprali i osušili, moraju ostati otvorena, da se unutra ne uhvati plijesan.
Nadalje, tankovi vode moraju biti puni (preporučeno stanje) ili potpuno prazni. To važi i za tank goriva, koji također mora biti pun, jer ćemo tako smanjiti kondenzaciju vode u njemu.
Glavne sklopke električne instalacije moraju biti iskopčane. Instalacija kaljužne pumpe, međutim, mora biti sprovedena mimo glavne sklopke, kako bi se u slučaju potrebe, mogla ispumpati voda iz unutrašnjosti. Posebno ističem, da u niti jednom slučaju ne smije biti prikopčan kabel struje 220 V za vrijeme kad nismo na brodu!
Što se tiče plinska boce, treba je odvojiti od štednjaka i pospremiti na suho mjesto u brodu.
Kada smo sve očistili, pospremili i uredili, postaviti ćemo zimsku tendu, ukoliko je imamo.
Na kraju, moramo se obavezno javiti na recepciju marine i obavijestiti ih da brod ostavljamo na dulje vrijeme, te da je sada on njihova briga. Dakako, ne smijemo zaboraviti ostaviti ključeve broda na recepciji i naravno – broj svog mobitela.
(nastaviti će se)

Navigacija

Prethodni članakOne design renesansa
Sljedeći članakBeneteau širi kapacitete u Portugalu

Preporučamo

pyi-2-1
PROMO

Odabir lokacije sigurnog veza

od Jagor Čop Objavljeno 18.05.202118.05.2021
yo4
PROMO

Siguran privez na bovu (plutaču) i sidro

od Jagor Čop Objavljeno 07.10.2021
DCIM100GOPROGOPR2762.JPG
PROMO

Sve o sigurnom vezu

od Jagor Čop Objavljeno 18.05.202118.05.2021

Najčitanjije

IMOCA 60
Novosti

Vraća se Alex Thomson?

Objavljeno 23.03.202323.03.2023od teomarevic
yamaha 3
Novosti

Yamaha ulaže u biotehnologiju

Objavljeno 22.03.202322.03.2023od teomarevic
ferretti grupa 1
Novosti

Veliko ulaganje u proizvodnu

Objavljeno 21.03.202321.03.2023od teomarevic
Redakcija
Novosti

More ima 28 godina

Objavljeno 20.03.202320.03.2023od teomarevic
i-hqPQFbr-X3
Novosti

Tri Mornara na krovu Europe

Objavljeno 18.03.202318.03.2023od Braslav Karlić
WhatsApp Image 2023-03-16 at 16.19.07
Novosti

Dobri poslovi sklapaju se u Italiji

Objavljeno 16.03.202317.03.2023od teomarevic
DSC07965
Novosti

Senku Karuzi nagrada Ivan Goran Kovačić za najbolju pjesničku knjigu

Objavljeno 16.03.202316.03.2023od Braslav Karlić
MARINA_UP
Novosti

Marina Izola treća najveća na Jadranu

Objavljeno 15.03.202316.03.2023od Braslav Karlić
Ivica Kostelić
Novosti

Zajedrite s Kostelićem

Objavljeno 13.03.202313.03.2023od teomarevic
edgewater power boats
Novosti

Šveđani zagrizli američku pitu

Objavljeno 09.03.2023od teomarevic
epropulsion
Novosti

Stižu konkurentne litijske baterije

Objavljeno 09.03.2023od teomarevic
DCIM100GOPROGOPR0106.JPG
Novosti

Na pomolu prva pobjednica

Objavljeno 08.03.202308.03.2023od teomarevic



More.hr | Impressum | Contact | EU Projekti

Pratite nas