Beneteau Oceanis 35

U procesu temeljite obnove popularne Oceanis obitelji jedrilica lani je došao red i na model od 35 stopa, a već proljetos u Splitu smo zaplovili prvim primjerkom koji je stigao na Jadran te smo detaljno analizirali ovaj zanimljivi brod

Beneteau1

Obnova velike Beneteauove obitelji Oceanis jedrilica nastavlja se praćena njezinim uspješnim nastupom na tržištu i odličnom prihvaćenošću među nautičarima. Nakon što su prije nekoliko godina predstavljeni prvo modeli od 41, 45 i 48 stopa, potom nešto kasnije veći od 55 te manji od 38 stopa, lani su premijeru doživjeli i najveći model Oceanis 60 te još jedan manji, Oceanis 35. Upravo smo taj zanimljiv brod, koji mijenja stari popularni Oceanis 34, proljetos testirali u Splitu, nakon što je prvi primjerak stigao na Jadran zaslugom domaćeg zastupnika, splitske tvrtke Ultra.

Svjetsku je premijeru imao na sajmu u Cannesu, a od tada je osvojio nekoliko vrijednih nagrada poput European Yacht of the Year 2014, NMMA Innovation Award te SAIL’s Best Boat, što dovoljno govori o promišljenosti, zrelosti i kvalitetnoj izvedbi cijelog projekta. A njega potpisuju renomirani dugogodišnji suradnici velikoga francuskog škvera: Finot-Conq zaslužan je za sposoban trup koji kao i kod većih modela s izraženim uzvojima (engl. chins) i vrlo širokom krmom podsjeća da je razvijen iz oceanskih jurilica, dok je za moderan dizajn palube i interijera zaslužan cijenjeni talijanski studio Nauta Design sa sposobnim Mariom Pedolom na čelu.

Stoga je na prvu očito da 35-ica pripada obitelji Oceanis, a posebice je slična svojoj većoj sestri od 38 stopa od koje je preuzela i jedinstveni koncept uređenja, tzv. tri-u-jedan, što je inovacija među jedrilicama za razonodu o kojoj smo također pisali u testu Oceanisa 38. Podsjetimo, plovilo se može dobiti u tri izvedbe interijera, kao Daysailer, Weekender i Cruiser, o čemu ovisi količina opreme, broj kabina, veličina kuhinje i postojanje pramčane pregrade, te još poneki detalj, no magična riječ jest nadogradnja odnosno prilagodba.

Naime, potrebe i želje brodovlasnika kroz se godine mijenjaju, pa svoju prvotnu izvedbu postojeći ili novi vlasnik plovila može promijeniti u onu koja mu u određenom trenutku odgovara, i to vrlo jednostavno, lakim i brzim vađenjem ili umetanjem određenih dijelova interijera, poput kuhinjskog bloka, dodatne sofe ili pregrade prema pramčanoj kabini. Testirani je brod bio u najopremljenijoj izvedbi Cruiser s tri kabine jer je namijenjen čarteru, te u izvedbi s najdubljom kobilicom suvremenog T-oblika od 1.85 m. Kao opcija nudi se i plići gaz od 1.45 m, kao i na Atlantiku popularna izvedba s podiznom kobilicom koja gaz od 2.30 učas može smanjiti na samo 1.15 m.

Osim već spomenute izrazito široke krme s uzvojima, koja omogućuje nevjerojatnu prostranost kokpita i krmenih kabina za jedrilicu od 35 stopa, izgled karakteriziraju jasne i čiste linije palube, veliki prozori na trupu i natkabini, kao i visoki rolbar koji je, unatoč neobičnosti, svoju praktičnost već dokazao. Ubrzo nakon ukrcaja na plovilo postaje jasno da ovaj Oceanis nudi fantastičan odnos između relativno male dužine i količine prostora kakav dosad nije ponudila ni jedna jedrilica ove veličine. Počevši od solidne preklopne krmene platforme (260×70 cm) i dva kola kormila, koji su već gotovo postali standard u klasi, pa do iskoristivosti kokpita, palube a da ne spominjemo prostor interijera.

Beneteau2