Novosti

Grčka se otvara

Grčki charter kreće s operativnim radom za strane turiste od 15.lipnja.

Još 4. svibnja u Grčkoj su popustile mjere ograničenja kretanja unutar države, a od tada se ova mediteranska zemlja uspješno nosi s pandemijom Covid-19, pa je postepeno započelo vraćanje uobičajenim poslova nešto ranije od prvih očekivanja. Tome su išle u prilog i vremenske prilike, odnosno natprosječno više temperaturne za svibanj, između 37 i 40 stupnjeva Celzijevih.

Škole, dućani, plaže i sakralni objekti su već otvoreni, a od danas se otvaraju restorani, barovi kao i redovne linije među otocima. Što se tiče nautičkog turizma, od danas je započela plovidba unutar grčkih teritorijalnih voda. Sva plovila koja su se u Grčkoj nalazila prije nastupanja restrikcija zbog Covid-19, sada mogu uobičajeno ploviti unutar granica, između luka.

Bez testiranja i karantene

Grčka turistička sezona za će početi 15. lipnja, posljedično s datumom otvaranja sezonskih hotela, dok hoteli s cjelogodišnjim poslovanjem, započinju s radom od 1. lipnja. Uz hotele, od 15. lipnja započinje i charter sezona za strane turiste. Od tog dana kreću i  međunarodni letovi povezani s Grčkom iz 20 zemalja s pozitivnom epidemiološkom situacijom, počevši sa zračnom lukom u Ateni. Strani gosti koji će dolaziti u Grčku neće se morati testirati na Covid-19, a za njih neće biti niti obvezne karantene.

Putnici koji dolaze u Grčku, jedino će se morati pridržavati uputa zračnih kompanija i zračnih luka, kao i općenitih preporuka i mjera koje su gotovo pa univerzalne u svim zemljama, održavanje međusobne distance i pojačane higijenske navike. Strani posjetitelji u Grčkoj bit će obvezni napraviti test ako za to bude potrebe, prema protokolu koje će uskoro objaviti njihov nacionalni zdravstveni sustav. Od 1. lipnja, sve grčke zračne luke otvorit će se međunarodnom zračnom prometu, osim za zemlje koje još uvijek imaju visoki negativni stupanj epidemioloških pokazatelja.

Foto: Dana Tentis

AC75
Novosti

Upitno održavanje America’s Cupa

Novozelandski ministar financija ujedno i ministar sporta i rekreacije Grant Robertson izjavio je danas za Magic Talk, a prenosi New Zealand Harald kako je zbog pandemije upitno i održavanje America’s Cupa zakazano za ožujak 2021. u Aucklandu.

Dva izazivačka tima izrazila su nezadovoljstvo prema novozelandskoj vladi zbog toga što ne mogu ući u zemlju kako bi započeli treninge. Ministar ekonomskog razvoja NZ, Phil Twyford priznao je da još ne znaju kako će pandemija utjecati na kup, ali da je njihova vlada izrazito motivirana da se taj sportski događaj održi.

Ono što za sada koči razvoj događaja je nemogućnost prelaska granica za sportaše timova iz Velike Britanije, Italije i SAD-a, a ministar sporta je izjavio kako su već neke iznimke napravljene. Robertson je dodao da je svjestan koliko je održavanje 36. America’s Cupa važno za Novi Zeland i kako razgovaraju s timom Emirates Team NZ, te da zajedničkim naporima pokušavaju uspostaviti uvjete za natjecanje.

Američki tim American Magic je riskirao s popuštanjem restrikcijama i već otpremio prvu verziju AC75 u Auckland. Britanski tim INEOS još čeka i premišlja se trebaju li svoju jedrilicu poslati u New Zealand ili da nastave trenirati u Portsmouthu. Talijanski tim Luna Rossa trenutačno trenira u Sardiniji. Novozelandski tim je u prednosti jer trenira lokalno, ali oni pak čekaju povratak svoje AC75 Te Aihe jedrilice koja je ostala u Europi nakon što su regate za zagrijavanje u Italiji i Engleskoj otkazane zbog pandemije.

Svi timovi trenutačno rade na drugoj, finalnoj generaciji jedrilica. Prvi dio serije regata zakazan je za listopad. Izazivači će se zatim nadmetati u Prada Cupu, početkom iduće godine, a pobjednik će izazvati Team New Zealand za naslov America’s Cup.

Foto: Emirates Team New Zealand

GNcgnfGQ
Novosti

Talijanske upute za plovidbu

U Italiji je plovidba ponovo moguća, a ministarstvo je izdalo upute koje omogućavaju poslovanje charter tvrtkama. Koliko će mjere biti efikasne, pokazat će individualni pristup nautičara.

Prošlog tjedna hrvatsko udruženje marina pri HGK je izdalo upute za poslovanje marina. Istovremeno je najavljeno da će i udruženje chartera učiniti isto, no do danas, nije objavljeno. U međuvremenu je jedna od najpogođenijih zemlja Covid-19 uspjela uspostaviti uvjete i izdala upute za rekreativnu plovidbu i charter.

Talijansko nautičko udruženje UCINA najavilo je nove upute za plovidbu i charter koje je pripremilo talijansko ministarstvo infrastrukture i transporta. Predsjednik UCINA-e Saverio Cecchi je izjavio kako se rezultati poboljšavaju, tako će s ministarstvom raditi i na poboljšavanju uvjeta za plovidbu, te je zadovoljno dodao kako je sada plovidba ponovo moguća.

Strana plovila ne mogu u Italiju

Jučer predvečer je talijansko ministarstvo transporta objavilo upute za marine, rekreativno jedrenje, charter i ronjenje. Upute su nastale u suradnji javnih službi, ministarstva i struke, kao nastavak napora udruženja da ostvari uvjete za nastavak rada. Prvo popuštanje mjera bilo je u travnju, kada je u regijama s povoljnom epidemiološkom situacijom dozvoljeno obavljanje poslova prodaje plovila.

Još uvijek je zabranjeno sasvim slobodno putovanje, među regijama u kojima se situacija s Covid-19 nije u potpunosti stabilizirala, pa su na snazi i opće mjere putovanja. Osim zabrane putovanja među pojedinim regijama, nije dozvoljen ulazak stranih plovila u talijanske vode, a ta će mjera biti na snazi do 3. lipnja. U međuvremenu se i dalje radi na poboljšavanju regulative za plovidbu, naročito u djelu restrikcija usmjerenih prema iskrcavanju posade na kopno i kontaktu s nerezidentnim stanovništvom.

Zbog veliko broja nekoordiniranih ili različitih lokalnih inicijativa dovelo je do legalne nejednakosti u poimanju plovila i doma, pa su uslijedile restrikcije na iskrcavanje nerezidentnih putnika. Iz UCINA-e poručuju kako su uvjereni da će plovidba u punom sjaju uskoro zaživjeti jer rekreativna plovila imaju dobre predispozicije za održavanje udaljenosti, a kretanje se može lako nadzirati već postojećim sustavom.

Testiranje osoblja prije plovidbe

Prema uputama ministarstva, ključnim smatraju individualnu odgovornosti nautičara, te će se vrlo brzo pokazati jesu ili mjere efektne. Opće mjere održavanja dovoljne udaljenosti vrijede za nautičare kao i za rezidencijalne stanovnike, te je odgovornost podjednaka. Kao i kod privatnih plovila, ista pravila vrijede i za nautičare koji plove unajmljenim plovilima bez posade.

Prema uputama, individualne osobe mogu dijeliti sobu samo s osobama iz istog kućanstva. Oprema za osobnu zaštitu se mora obavezno koristiti prilikom prilaska kopnu i vezanju plovila, kao i kod obavljanja bilo kojeg posla na palubi, primjerice prilikom podizanja jedra ili asistiranja. Gosti na plovilu također moraju prakticirati opće mjere socijalnog distanciranja i drugih mjera za prevenciju širenja Covid-19.

Kod unajmljivanja charter plovila s posadom, mjere uključuju i sanitarni tretman svakog predmeta i prostorije nakon upotrebe. Dakako, sve opće mjere i mjere koje vrijede za unajmljivanje plovila bez posade vrijede i u ovom slučaju. Cijelo vrijeme tijekom pristajanja, jedrenja, teglja drugog plovila i svih drugih radnji, obvezno je nošenje osobne zaštite. Zanimljivo je i što svo osoblje na plovilu mora proći testiranje na Covid-19 prije ukrcavanja, a rezultate moraju imati sa sobom, te mjeriti temperaturu svakog dana. Treće strane ne smiju imati pristup charteru.

Foto: UCINA

Novosti

Monaco bez superjahti

Vodeći brodograditelji superjahti i njihovi zastupnici neće nastupiti na ovogodišnjem Monaco Yacht Showu.

Organizatori Monaco Yacht Showa primili su zajedničko priopćenje 21 brodograditelja udruženja Superyacht Builders Association (SYBAss) i sedam zastupnika iz udruženja Large Yacht Brokers Association (LYBRA), u kojem stoji da se povlače iz sudjelovanja na ovogodišnjem sajmu koji bi se trebao održati od 23. do 26. rujna.

U zajedničkom priopćenju naveli su razloge zbog kojih su donijeli odluku o povlačenju. Prvenstveno je to manjak zainteresiranih potencijalnih klijenata za takav događaj zbog straha od zaraze Covid 19, moguće komplikacije oko putovanja zbog mjera za suzbijanje širenja virusa, te socijalno distanciranje.

Također, navode kako kontekstu pandemije, u vremenu kada je u pitanju zdravlje milijuna ljudi diljem svijeta, smatraju neprikladnim slaviti luksuz i materijalno bogatstvo. Osim razloga vezanih uz pandemiju, u priopćenju izražavaju duboku ogorčenost  zbog načina na koji se događaj vodi posljednjih godina, te da porast troškova ne opravdava povrat investicije. Na kraju dodaju da organizatori nemaju razumijevanja ući u smisleni dijalog s izlagačima

Zajedničko priopćenje sugerira organizatorima, Informa, da radije otkažu cjelokupni događaj nego da izlaze u slabašnom izdanju koji bi mogao srozati reputaciju Monaco Yacht Showa i industriju općenito. Kako bi ipak pružili šansu za MYS, obje organizacije su poručile Informi da bi trebali oformiti zajedničku radnu skupinu da dogovore kako bi u budućnosti trebao izgledati događaj.

Novosti

Neočekivano malo stranaca

Na cestama tijekom vikenda zavladale su umjerene gužve, no u marinama je bilo tek po nekoliko desetaka stranih gostiju.

Prošlog tjedna otvorene su granice i očekivano u petak su na ulazu u Hrvatsku nastale kolone. Stranci su po prvi puta od izbijanja pandemije u mogućnosti obići svoja plovila, pa su se gužve očekivale i u hrvatskim marinama. Tijekom vikenda obišli smo Marinu Punat na otoku Krku gdje smo očekivali susresti brojne Slovence i Austrijance, ali ipak iznenadila nas je i dalje vrlo pusta slika na gatovima.

Od zaposlenika marine doznajemo da ih je došlo 50-ak, koji su se izgleda držali uputa i boravili na svojim plovilima, jer ih na gatovima i rivi nismo susreli. Tomu je sigurno doprinijelo i oblačno vrijeme koje nije namamilo velik broj ljudi na vikend plovidbu. U akvatoriju ispred Punta i Krka, tek pokoja lokalna barčica.

U Krčkoj luci susreli smo jedan slovenski bračni par koji su uživali, privezani jedrilicom na pustoj rivi. U razgovoru s lokalcima, svi sliježu ramenima i s neizvjesnošću očekuju goste na terasama krčke rive. Rijetkim šetačima uz more, uljepšao je prizor razvučenog latinskog jedra na jarbolu tradicionalne barke, koja se vrtjela unutar i ispred krčke luke tijekom oblačnog subotnjeg popodneva.

1 6
1 2
1 1
1 7
1 3
1 4
1 5 1
UPUTE FOTKA
Novosti

Upute za strane nautičare

Ministarstvo Mora, pomorstva i infrastrukture objavilo je danas niz pojašnjenja i uputa vezanih za pomorce, strane vlasnike plovila i čarteraše koji ulaze u Hrvatsku te o najmu čarter plovila, uplovljavanju i plovidbi u Hrvatskoj. Evo najvažnijih.

Omogućen je ulazak u Hrvatsku i ukrcaj svih stranih državljana članova posada jahti koje su na vezu ili mirovanju u Hrvatskoj bez mjera samoizolacije na tom plovilu. Strani državljani koji su vlasnici jahti i brodica koje se nalaze u Hrvatskoj mogu preći državnu granicu uz predočenje dokumentacije kojom se dokazuje vlasništvo, zakup ili leasing plovila. Uz to moraju posjedovati ugovor o vezu ili potvrdu luke nautičkog turizama o vezu. To vrijedi i za plovila u vlasništvu tvrtki. Uz vlasnike granicu mogu prijeći i članovi obitelji koji se moraju nalaziti na popisu posade i putnika. Najam jahte ili brodice također je mogući razlog dolaska u Hrvatsku a dokazuje se Popisom posade i putnika unesenim u sustav eNautika od strane čarter kompanije ili vlasnika plovnog objekta.

Uplovljavanje brodica i jahti duljine trupa manje od 24 metra u Hrvatsku je i dalje zabranjeno dok je plovidba svim jahtama i brodicama koje se u ovome trenutku nalaze u Hrvatskoj dozvoljena. Tijekom boravka na vezu nužno je spriječiti prelazak posade s jednog plovila na drugo.
Za sve članove posade i nautičare koji dolaze u Hrvatsku preporuča se ograničavanje izlazaka na kopno na najnužnije u prvih 14 dana boravka. U te dana računaju se i dani plovidbe ili boravka na sidrištu prije dolaska u Hrvatsku, provedene bez kontakta s drugim osobama. Svi strani i hrvatski građani koji ulaze u Hrvatsku dužni su se pridržavati općih i posebnih preporuka HZJZ-a.

Upute od ministarstva mora prenosimo u cjelosti:

PROVEDBA ODLUKE O PRIVREMENOJ ZABRANI PRELASKA PREKO GRANIČNIH PRIJELAZA REPUBLIKE HRVATSKE PROMORSTVO I NAUTIKA

Vezano za primjenu Odluke o privremenoj zabrani prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske („Narodne novine“ broj 32/20 i 48/20), te Odluke o izmjenama i dopuni iste odluke od 9. svibnja 2020.,nastavno na ranije objavljene preporuke od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, dostavljamo dodatna pojašnjenja i upute:Prelazak državne granice hrvatskih i stranih pomoraca

  1. Hrvatski pomorci koji se nakon iskrcaja u bilo kojoj državi svijeta vraćaju u Republiku Hrvatsku ne moraju više provoditi mjeru samoizolacije.
  2. Zadnjim izmjenama omogućen je ukrcaj svih stranih državljana na brodovetrgovačke mornarice i jahte koje se nalaze na vezu, u raspremi ili mirovanju u Republici Hrvatskoj.
  3. Strani državljani, članovi posade nakon što se ukrcaju na brod ili jahtu također ne moraju provoditi mjeru samoizolacije na tom plovnom objektu.
  4. Stranim državljanima članovima posada brodova i jahti koji se već nalaze u lukama Republike Hrvatske omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatskusukladno propisima koji reguliraju obavljanje nadzora državne granice.

Pomorskim agentima,koji nakon iskrcaja u Republici Hrvatskoj, organiziraju povratak pomoracaiz trećih država u njihovu domovinu,preporuča se unaprijed osigurati potrebe vizes duljim rokom trajanja. Kod organizacije putovanja dužni su voditi računa o eventualnim ograničenjima u svim tranzitnim državama kako bi povratak bio obavljen u štokraćem vremenskom periodu.

Dolazaka stranih državljana vlasnika jahti i brodica koje se nalaze u Republici Hrvatskoj
  1. Ova uputa se primjenjuje za jahte i brodice na kojima je moguć smještaj i višednevni boravaka.
  2. Strani državljanikoji su vlasnici jahti i brodica koje se nalaze u Republici Hrvatskojmogu preći državnu granicu uz predočenje dokumentacije kojom se dokazuje vlasništvo plovila,dokumentaciju kojom dokazuju da su korisnik plovila (ugovor o zakupu ili ugovor o leasingu). Uz dokumentaciju kojom se dokazuje vlasništvo plovila potrebno je dostaviti ugovor o vezu i/ilipotvrduluke nautičkog turizama da se plovni objekt nalazi na vezu u toj luci.
  3. Za plovilau vlasništvu pravne osobe, strani državljani koji dokažu da su vlasnici pravne osobe ili da su odgovorne osobe u pravnoj osobi, smatrat će se vlasnicima plovila u smislu ovih uputa
  4. Osim vlasnika plovila državnu granicu mogu prijećii članovi njegove uže obitelji. Kada će osim vlasnika na plovilu boraviti i članovi njegove uže obitelji, osim predočenja dokumenata navedenih gore u točki 2.,potrebno je predočiti popunjeni Popis posade i putnika jahte ili brodice za osobne potrebekoji se nalazi u prilogu ove upute. Kako bi se izbjegle neplanirane gužve, marine trebaju potvrditi dolazak u terminu koji je naznačen na obrascu.
Dolazak ostalih stranih državljana
  1. Najam charter plovila, odnosno korištenje usluge smještaja na brodovima, jahtama i brodicama smatra se bitnim gospodarskim razlogomdolaska u Republiku Hrvatsku. Dokazuje se predočenjem Popisa posade i putnika koji je unesen u sustav eNautika od strane charter kompanije ili vlasnika plovnog objekta. Dozvoljen je i status dokumenta „U pripremi“.
  2. Za dolazak predstavnika stranih priznatih organizacija (Lloyd’s Register of Shipping, Bureau Veritas, DNV GL; RINA…) u hrvatska brodogradilišta i luke u svrhu produljenja valjanosti postojećih ili izdavanja novih svjedodžbi brodovima i jahtama dužan je predočiti poziv od strane hrvatskogbrodogradilišta, vlasnika ili agenta broda.
Uplovljavanje i plovidba u Republici Hrvatskoj
  1. Uplovljavanje stranih brodica i jahti duljine trupa manje od 24 metra u Republiku Hrvatsku je i nadalje zabranjeno.
  2. Brodovima koji uplovljavaju u Republiku Hrvatsku radi raspreme (privremenog mirovanja) u hrvatskim lukama odobrit će se uplovljavanje isključivo ukoliko će se na brodu, u najvećem dijeluodobrenog perioda boravka, nalaziti oko 40-50članova posade.

    Po ulasku u Republiku Hrvatsku, svi hrvatski i strani državljani dužni su se držati općih i posebnih Preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za hrvatske i strane državljane koji prelaze državnu granicu i ulaze u Republiku Hrvatsku od 9.svibnja 2020.

    Više podataka o korona virusnoj bolesti i mjerama smanjenja rizika od širenja bolesti nalazi se na mrežnim stranicama HZJZ-a https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/odnosno u kontaktu sa izbranim liječnikom i teritorijalno nadležnim epidemiologom.

  3. Plovidba svim brodovima, jahtama i brodicama kojise u ovom trenutku nalaze u Republici Hrvatskoj je dozvoljena.
  4. Tijekom boravaka na vezu u lukama otvorenim za javni promet i lukama nautičkog turizma nužno je spriječiti prelazak gostiju i članova posade s jednog plovnog objekta na drugi.
    Po ulasku u Republiku Hrvatsku, svi hrvatski i strani državljani dužni su se držati općih i posebnih Preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za hrvatske i strane državljane koji prelaze državnu granicu i ulaze u Republiku Hrvatsku od 9.svibnja 2020.
    Više podataka o korona virusnoj bolesti i mjerama smanjenja rizika od širenja bolesti nalazi se na mrežnim stranicama HZJZ-a https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/odnosno u kontaktu sa izbranim liječnikom i teritorijalno nadležnim epidemiologom.
  5. Za sve plovne objekte koji nemaju ugrađene sustave za automatsku identifikaciju (AIS) ili neki drugi elektronski sustava praćenja plovidbe, preporuča se vođenje evidencije o svim pristajanjima od početka plovidbe do završetka iste.

    Za sve gore navedene članove posade i nautičarepreporuča se ograničavanje izlazaka na kopnona najnužnije u prvih 14 dana boravka u Republici Hrvatskoj. U ovih 14 dana uračunali bi se i dani plovidbe ili boravka na sidrištu prije dolaska u Republiku Hrvatsku, koje su proveli bez kontakta s drugim osobama.

    Osim navedenog,svi hrvatski i strani državljani dužni suse pridržavati se i ostalihepidemiološkihmjeraobjavljenihod strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

    Luke nautičkog turizma, charter kompanije i vlasnici brodova za višednevna kružna putovanja dužnisu prilagoditi svoj rad i pružanje usluga specifičnim preporuka izdanim od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Cannes
Novosti

Cannes nastavlja prema planu

Potvrđeno održavanje najznačajnijeg europskog nautičkog događaja na moru, Cannes Yachting Festivala, koji će se održati u predviđenom periodu od 8. do 13. rujna.

Informaciju je za International Boating Industry potvrdila agencija Reed Expositions, organizator događaja, čije osoblje od kuće radi na pripremi 43. izdanja. Cilj je da se Yachting Festival 2020 otvori na najbolji mogući način u skladu s mogućnostima, s cijelim sadržajem i programom, a da pritom izlagači i posjetitelji budu sigurni, stoji u izjavi organizatora.

Zbog opasnosti od širenja koronavirusa, potrebno je isplanirati drugačiji tip događaja, pa će posjetitelji stajati u posebno osmišljenim redovima, s oznakama na tlu, kako bi se bolje osigurao siguran razmak. Taj posao uključuje temeljito kalkuliranje, brojanje, logističku i tehnološku pripremu kako bi čekanje u redovima i razgledavanje plovila bilo moguće. Naravno, svi će morati nositi maske, dezinficirati ruke na svakom koraku, pa će u tu svrhu biti postavljen velik broj dezinfekcijskih punktova kroz koje će posjetitelji prolaziti, napominju iz Reed Expositions.

Standard za buduća događanja

Menadžerica Cannes Yachting Festivala, Sylvie Ernoult istaknula je da su mnogi klijenti s kojima je razgovarala izjavili da događaj u Cannesu vide kao svijetlo na kraju tunela, ali da je pred njima još puno koraka koje treba poduzeti do otvorenja, prenosi IBI.

Za potrebe ovogodišnjeg festivala, oformili su poseban tim koji brine o tome da svaki segment događaja zadovoljava zdravstvene kriterije, te se nadaju da će ostvariti uvjete da se održe svi poddogađaji kao i prethodnih godina. Budući da su ovo izvanredne okolnosti, bit će uspjeh ako se sajam uopće održi, a primjer organizacije tog sajma zasigurno će postaviti standard za održavanje sličnih nautičkih događaja koji će se nanizati ujesen. Organizatori također aktivno sudjeluju u pripremi dokumenta s UNIMEV, francuskog nacionalnog udruženja organizatora događaja u suradnji s francuskom vladom.

U ovom trenutku svi projekti na vodi i na zemlji su i dalje u planu, a kroz suradnju s izlagačima, lučkom upravom i partnerima pripremaju izlagačke prostore  u Vieux Port i Port Canto. U dijelu gdje su smještene jedrilice, Port Canto, predviđeno je oko 110 mjesta koja su već popunjena, od kojih je njih 60 duljine 15 metara. Povezanost preko pontona će proširiti, a u planu je i dodatni prostor za catering.

Great Britain Sailing
Novosti

Britanija dozvolila dnevnu plovidbu

Velika Britanija je ponovo dozvolila sve oblike vodenih sportova i plovidbe.

Današnjom odlukom je britanska vlada ukinula zabranu svih aktivnosti na moru i drugim vodama koja je nastupila proglašenjem pandemije u toj zemlji. Ova vijest je stigla nakon što je ranije ovog tjedna objavljene preporuke za oporavak od Covid-19 u kojima se između ostalog sugerirala aktivnost na otvorenom, bez vremenskog ograničenja. Uz to preporučuje se održavanje fizičke distance, pojačane higijenske navike, te izbjegavanje gužvi i korištenje privatnih prijevoznih sredstava poput bicikala.

British Marine donosi posebne preporuke za nautičare u 10 točaka, kao što je pomno planiranje svih koraka putovanja, provjeravanje dostupnosti veza prije nego se plovilom zaputi prema odredištu, te da se tijekom plovidbe koristi vlastito pomoćno plovilo. Također se preporučuje da članovi posade budu iz istog kućanstva kako se ne bi nepotrebno izlagali riziku, pod uvjetom da ni jedan član, naravno, ne boluje od Covid-19.

Savjetuje se da se ne odvažuju na daleku plovidbu, te da s posebnom pozornošću prate vrijeme, jer postoji mogućnost da im zbog izvanredne situacije službe za spašavanje neće moći pomoći, te da imaju na umu mogućnost međusobne zaraze ako dođe do spašavanja. Ipak važna razlika između potpuno normalne plovidbe je u tome, što je na snazi zabrana odsutnosti van prijavljenog mjesta prebivališta preko noći, što znači da nije dozvoljeno spavanje na plovilu i da se plovidba može odvijati samo unutar dnevnog izleta.

Elan GT6
Novosti

Elan vraća proizvodnju

Najveće brodogradilište rekreativnih plovila u susjedstvu, Elan Yachts najavilo povratak proizvodnje od idućeg tjedna.

Elanov direktor Marko Skrbin kazao je za International Boat Industry da je tvrtka kompletno zatvorila sve aktivnosti 16. ožujka, prema preporukama slovenske vlade u svrhu zaštite svojih zaposlenika. Zbog izvanredne situacije kasni i dovršetak novog modela jedrilice GT6 koju Elan gradi u suradnji s Porscheom, a čije smo nacrte ekskluzivno objavili u prosinačkom broju Mora.

Predviđaju da će GT6 biti gotova do srpnja, a prvo javno predstavljanje zakazano je za nautičke sajmove u Cannesu i Southamptonu, naravno, s pretpostavkom da će se ti sajmovi zaista održati. Podsjećamo, novu Elanovu jedrilicu GT6 je dizajnirao Studio F.A. Porsche Design Office u suradnji s dugogodišnjim suradnikom Elana, Robom Humphreysom i njihovim kućnim timom.

Ovaj model donosi nekoliko vrlo upečatljivih i drugačijih pristupa dizajnu, što je vidljivo na prvi pogled. Dizajn kokpita i natkabine je apsolutno inovativan i elegantan, što znakovito spaja Elan i Porsche. Na tržištu će naći mjesto među brzim i udobnim jedrilicama, pogodnima za duže plovidbe.

Nauticka sezona
Novosti

Najava nautičke sezone

Ponovo se bukiraju jedrilice i motorna plovila u charteru. Strane turiste možemo očekivati u drugom tjednu lipnja, a vlasnike plovila u Hrvatskoj već ovog vikenda.

Zahvaljujući povoljnoj epidemiološkoj situaciji i činjenici da je odmor na brodu sam po sebi jedan oblik izolacije, raste interes nautičara za plovidbu u Hrvatskoj. Prema informacijama koje svakodnevno stižu u redakciju Mora, intenzivirala se komunikacija vlasnika plovila s marinama i charter kompanijama u Hrvatskoj, pa ovog vikenda možemo očekivati prve dolaske.

Proteklog vikenda kada su počele popuštati mjere, ponovo je započeo i booking jedrilica i motornih jahti u hrvatskim čarterima. Slutnje da bi mogao krenuti prvi val nautičkog turizma opravdala je i izjava ministra turizma Garija Capellija koji je preksinoć kazao kako se praktički već može ploviti i u čarteraškim plovilima. Iako se radi na tome, granice još ipak nisu otvorene u turističke svrhe, pa će se na dolazak gostiju čarteraša pričekati do dodatnog popuštanja mjera.

Prema informacijama kojim raspolažemo prvi val bukiranih jedrilica i motornih jahti je za drugi tjedan u lipnju, oko Tijelova i kasnije. Kao što smo jučer pisali, uskoro se očekuju i upute za rad čarter tvrtki koje su na prijedlog Udruženja chartera upućene nadležnim ministarstvima turizma i mora, te epidemiolozima koji bi trebali odobriti čitav proces.

Fotka marine za web
Novosti

Standardi poslovanja za marine i čarter tvrtke

Udruženja nautičkog turizma su u suradnji s državnim službama izradili dokumente kojima predlažu upute poslovanja za sezonu koja je pred nama

Objavljen je dokument koji propisuje standard za rad marina, odnosno potrebne promjene da bi se omogućilo odvijanje nautičkog turizma. Izradilo ga je Udruženje marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u suradnji s državnim službama. Sličan dokument priprema i Udruženje chartera. Nakon što je prošlo evaluaciju Istarske županijske epidemiološke službe, dokumenti su proslijeđeni Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo i putem ministarstava turizma i mora – nacionalnom stožeru civilne zaštite. Taj dokument znači standard, što će svakako obilježiti način poslovanja u nautičkom turizmu i ovisno o epidemiološkoj situaciji omogućiti  da osim marina, u većoj ili manjoj mjeri  prorade i čarter tvrtke.

Neke marine čitavo vrijeme pandemije koronavirusa rade zahvaljujući primjeni općih uputa za poslovanje, no neke recepcije još nisu uspostavile uvjete da bi se recepcijski poslovi obavljali na licu mjesta, već zaposlenici rade od kuće. Među mjerama koje predlaže Udruženje marina nalazi se prijedlog procjene maksimalnog broja osoba koje mogu boraviti unutar prostorija recepcije i drugih zajedničkih prostorija, ako je moguće – ugradnja prozirnih barijera između zaposlenika i klijenata na recepciji, zatim uvođenje rada u timskim smjenama itd.

Informiranje i dezinficiranje

Za toaletni prostor gdje se gosti najviše okupljaju, predlažu da se uvede obvezno dezinficiranje prostora svaka dva sata, uključujući i dezinfekciju podova. Za mornare i ostale radnike koji rade na otvorenom, predlažu mjeru međusobne udaljenosti od jednog metra. Čarteraši predlažu mjere da se gosta koji dolazi kvalitetno informira o cijelom procesu, mjerama, a zauzvrat traži točne podatke posade crew liste 24 h unaprijed. Uz pojačano dezinficiranje svih prostorija gdje gosti borave i pribora za konzumaciju, odnosno plahti, predlažu dezinficiranje prebrisavanjem površina, umjesto upotrebe aerosol dezinficijensa.

Oba dokumenta ističu važnost održavanja fizičke udaljenosti, posebno u zatvorenim prostorima, dezinficiranje svaka 2 sata i dostupnost zaštitnog potrošnog materijala. Kod čarteraša se posebno ističe naputak da se goste koji dođu prerano upute na alternativnu lokaciju čekanja, kako bi se smanjila gužva koja nastaje oko recepcije chartera. Uz to predlaže se poticanje upotrebe beskontaktnog plaćanja.

marina lifestyle (2)
Novosti

Hrvatska otvorila granice

Jučer je na snagu stupilo novo, najznačajnije ublažavanje mjera od početka pandemije, a koje omogućavaju stranim i Hrvatskim državljanima ulazak u Hrvatsku.

Povoljna epidemiološka situacija dovela je do značajnijih promjena dosadašnjih mjera koje se tiču stranih vlasnika plovila na vezu u Hrvatskoj. Već ranije je dozvoljeno uplovljavanje jahti dužih od 24 metra koje dolaze iz inozemnih voda, a ono što je najvažnije dozvoljen je ulazak na teritorij Republike Hrvatske stranih građana koji su vlasnici plovila ili nositelji leasinga za plovila koja se nalaze na vezu u Hrvatskoj, te članovima njihovih obitelji. Sa sobom moraju imati dokumentaciju kojom dokazuju vlasništvo i nakon prelaska granice dužni su se pridržavati javno-zdravstvenih mjera jednakih kao i za hrvatske građane. Dokinuto je ograničenje kretanja unutar Hrvatske osim za posebno određene manje zone.

Zbog povoljne epidemiološke situacije prošlog tjedna su počela popuštanja mjera, poput dozvoljenog inozemnog uplovljavanja plovila u marine, luke nautičkog turizma i brodogradilišta za plovila veća od 24 m, zatim je ukinuta zabrana kretanja među županijama. Od danas je dozvoljen i rad ugostiteljskim objektima, ali uz pridržavanje strogih mjera bazirano na fizičkom distanciranju osoba, te redovito dezinficiranje prostora i inventara.

Brojni nautičari planirali su svoj boravak u Hrvatskoj za travanj, ploveći na svojim ili unajmljenim plovilima. Sada se granice otvaraju, no ipak se ne preporučuje putovanje,  osim ako se ne radi o neodgodivom razlogu, pa se na graničnim prijelazima evidentiraju dodatni podaci osoba koje ulaze u zemlju.

Evidencija boravka

Pri svakom ulasku se evidentira mjesto odnosno adresa na kojoj se nalazi nekretnina ili plovilo, kontakt broj telefona i vrijeme boravka, kada planiraju napustiti Hrvatsku. Za sve ostale strane državljane koji imaju neki neodgodivi osobni razlog ulaska u Hrvatsku, a za koji u ovom trenutku ne postoji predviđeni protokol, potrebno je javiti se na adresu ministarstva unutarnjih poslova uzg.covid@mup.hr.

Ulazak će također biti omogućen stranim državljanima koji posjeduju dokumentaciju kojom dokazuju poziv nekog gospodarskog subjekta u zemlju, ili poziv na poslovni sastanak. Ti putnici također moraju ostaviti podatke o mjestu odnosno adresi na kojoj će boraviti, kontakt broj telefona i vrijeme boravka, odnosno kada namjeravaju napustiti Hrvatsku. Uz navedeno, ministarstvo unutarnjih poslova navodi u priopćenju da se kao i kod osobnih, i kod poslovnog razloga  jave svi oni za čije putovanje ne postoji predviđeni protokol na isti email.

Svi koji prelaze granicu dobit će upute o epidemiološkim mjerama o postupanju s osobama koje prelaze granične prijelaze RH. Također, dužni su svesti kontakte s drugim osobama na minimum i pridržavati se mjera o smanjenju rizika od prijenosa bolesti – izbjegavati fizički kontakt, rukovanje,održavati razmak od najmanje dva metra, često prati i dezinficirati ruke, izbjegavati dodirivanje lica rukama itd.

Osobe koje razviju simptome bolesti, dužni su ostati u svom smještaju i javljati se telefonom epidemiologu u pripravnosti, ili domaćinu, tj. organizatoru njihova dolaska koji obavještava nadležnog liječnika primarne zdravstvene zaštite. Izvan radnog vremena nadležnog liječnika primarne zdravstvene zaštite, domaćin strane službene osobe koja ima simptome bolesti poziva hitnu medicinsku službu ili vodi osobu u najbližu COVID ambulantu. Ako osoba pri ulasku u Hrvatsku ima znakove bolesti, granična policija će obavijestiti graničnog sanitarnog inspektora ili sanitarnog inspektora Područnog ili Središnjeg ureda Državnog inspektorata.

 

jahta za vijest
Novosti

Ograničeni uvjeti plovidbe

Početkom tjedna počele su popuštati mjere restrikcije. Iako još uvijek vrlo neznatno, ako se povoljna epidemiološka situacija, u ponedjeljak možemo očekivati nova popuštanja.

Zbog sve povoljnijih epidemioloških uvjeta, ovog tjedna svjedočimo popuštanju restrikcijskih mjera, pa je od utorka dozvoljeno uplovljavanje plovila većih od 24 m u marine, luke nautičkog turizma i brodogradilišta. Iako su još uvijek na snazi restrikcije oko slobodnog međunrodnog kretanja, omogućeni su izuzeci za spomenutu kategoriju plovila po sljedećim uvjetima.

U odgovoru kojeg smo dobili od ministarstva unutarnjih poslova piše da su plovila veća od 24 m izuzeta od Odluke o zabrani uplovljavanja u luke RH, te po dolasku su dužna obaviti ulaznu graničnu kontrolu u luci otvorenoj za međunarodni pomorski promet. Kontrolu obavlja granična sanitarna odnosno epidemiološka služba, članovima posade izdaje Rješenje o samoizolaciji na brodu u trajanju od 14 dana.

Istodobno članovima posade koji nisu državljani Hrvatske odbit će se ulazak u RH, te su dužni cijelo vrijeme boraviti na brodu. Osobe koje su državljani RH, državljani drugih EU zemalja i trećih zemalja s dugotrajnim boravištem i osobama koje imaju pravo boravka, dobit će mogućnost ulaska u RH nakon isteka 14 dana izrečene obvezne mjere – karantene. Dakle turistički dolazak nautičara iz drugih zemalja nije moguć, već je za službeni ulazak u RH potrebno rješenje o dugotrajnom boravištu.

Za pomorce u slučaju organizirane repatrijacije dozvolit će se tranzit radi povratka u zemlju odakle pomorac potječe. U navedenim situacijama nije potrebno prijaviti boravak prema Zakonu o strancima. Za vrijeme boravka na brodu, zapovjednik je dužan organizirati da nitko ne napušta plovilo. Kod članova posade kod koje postoje simptomi Covid-19, postupa se po uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, stoji u dokumentu donesenom 19. travnja. Ako pri ulasku u Hrvatsku osoba ima znakove bolesti, granična policija će obavijestiti graničnog sanitarnog inspektora i sanitarnog inspektora Područnog ili Središnjeg ureda Državnog inspektorata.

Sunseeker staff
Novosti

Sunseeker otpušta 460 radnika

Perjanica britanske brodogradnje rekreativnih plovila Sunseeker International, zbog korona-krize planira otpustiti 20 posto svojih radnika.

Prema pisanju britanskog Daily Echo zbog krize izazvane koronavirusom, bez posla će ostati 460 radnika Sunseeker Internationala zaposlenih u pogonima u Pooleu i Portlandu, na jugu Engleske. Tvrtka je od početka koronakrize ažurno komunicirala korake koji će uslijediti, te je na samom početku najavljeno kako će većina radnika dobiti status odsutnih i primati smanjene plaće unatoč stopiranoj proizvodnji. U proizvodnji je ostao samo dio od 2600 zaposlenika tvrtke, nužnih za funkcioniranje pogona, te je otpočetka bilo najavljeno kako će jedan dio radnika vjerojatno morati otpustiti zbog pada proizvodnje i prihoda.

Kompanija je također u samom početku krize komunicirala da će odgoditi plaćanje dobavljačima, kako bi sačuvala radna mjesta dok je proizvodnja izvan pogona. U emailu kojeg su dobili zaposlenici, brodograditelj je izvijestio da će većina zaposlenika ostati na plaći koju sufinancira država. “Gledajući u budućnost, kao i mnoge druge kompanije, Sunseeker se mora prilagoditi da bi pružao maksimum tijekom novog modela razvojnog programa i nastaviti zapošljavati koliko je to moguće, u lokalnoj zajednici.”

U nastavku objašnjavaju da bi to postigli, moraju ostati kompetitivni na tržištu i napraviti rebalans poslovanja u narednih 12 mjeseci kako bi uspjeli održati proizvodnju. “Nažalost oko 460 zaposlenika bit će zahvaćeno ovim rezovima. Ukupna brojka predstavlja oko 20 posto radne snage, te će uskoro krenuti u razgovorne procese sa zaposlenicima kako bi razmotrili sve prijedloge”, izvijestila je tvrtka u poruci radnicima.
Konzultacije će trajati 45 dana počevši s 14. svibnja, prema čemu je izvjesno da će svi radnici još biti na plaći do kraja lipnja.

Proizvodnja ostaje u Velikoj Britaniji

Sunseeker International u nastavku email-a piše da ostaju predani proizvodnji u Velikoj Britaniji, te da nemaju planove seliti proizvodnju negdje drugdje. Čvrsto su uvjereni da će promjene koje predlažu osigurati budućnost tvrtke i zaposlenika, tako da na posljetku iz krize izađu jači i fleksibilniji, nastavljajući graditi na već svjetski poznatoj reputaciji, dizajnu, inženjerskim i proizvodnim sposobnostima.

Tvrtku je 1969. osnovao Robert Braithwaite u Christchurchu kao Friars Cliff Marine koja se bavila prodajom tuđih plovila, da bi iste godine preselio sjedište u Poole, nakon čega tvrtka mijenja ime u Poole Powerboats. Dvije godine kasnije tvrtka je započela vlastitu brodogradnju. Ime Sunseeker International je nastalo 1985. godine, a njihova plovila su se u međuvremenu prodavala po cijelom svijetu, a korišten je i u legendarnim filmovima o britanskom špijunu, Jamesu Bondu.

Tvrtku je 2013. kupio kineski konglomerat Dalian Wanda. U sljedećoj godini tvrtka je izgubila 41 milijun funti i otpustila 300 zaposlenika, ali se dvije godine uspješno oporavila. Na prošlogodišnjem nautičkom sajmu u Southamptonu predstavljen je njihov najnoviji model Predator 60 EVO, nasljednik uspješnog modela Predator 57, te u naredne dvije godine možemo očekivati još modela nasljednika uspješnih serija.

Sanlorenzo
Novosti

Sanlorenzo investira u razvoj

Jedan od vodećih svjetskih brodograditelja za luksuzne jahte potpisao je vrijedan ugovor s investicijskom bankom za program inovacija.

Talijanski brodograditelj superjahti Sanlorenzo potpisao je ugovor s investicijskom bankom Cassa Depositi e Prestiti (CDP) za financiranje investicija u istraživanje razvoja i inovacije. Ugovor vrijedan 10 milijuna eura namijenjen je za period od 2020. do 2022. godine. Ovo potpisivanje ugovora ukazuje da postoji povjerenje investicijske banke Cassa Depositi e Prestiti u nautičku industriju i da brodogradnja luksuznih jahti još uvijek dobro kotira, što je dobar znak za cijeli sektor.

Osim što će ova investicija učvrstiti kompetitivnost Sanlorenza, CDP-ov ugovor svakako će i osigurati radna mjesta i nastavak brodogradnje i svih onih u lancu proizvodnje i poslova nabave opreme i materijala. Sanlorenzo zapošljava oko 480 ljudi, radi s 1500 kvalificiranih malih poslovnih partnera i oslanja se na međunarodnu distribuciju i servisnu mrežu na globalnoj razini.
Kompanija je svrstana među “STAR” tvrtke koje dobro kotiraju na tržištu dionica na elektroničkoj burzi Mercato Telematico Azionario. Sanlorenzo ima proizvodnju u četiri talijanska grada u regiji Liguria – La Spezia, Ameglia, Viareggio i Massa.

Čelnik CDP-a Nunzio Tartaglia kazao je kako je ovim potezom CDP pokazala praktičnu podršku najjačem ekonomskom sektoru te regije – Yachtingu. Dodao je kako je ovo samo nastavak njihovog nastojanja da promoviraju i podržavaju procese u inovaciji, te da će u budućnosti nastaviti podržavati vodeće talijanske izvrsnosti na globalnoj razini. Izvršni direktor Sanlorenza, Massimo Perotti je dodao da su počašćeni imati ovakvog partnera za svoje programe istraživanja, razvoj i inovacije u kojim kontinuirano ulažu značajne resurse. Ističe da u je situacijama drastičnih zaokreta kao što se dogodilo pojavom koronavirusa, Sanlorenzo potvrdio da su stalna ulaganja u inovacije dobra strategija, te da lakše prebrode promjene jer su spremni odgovoriti na izazove s kojima se suočavaju.

Foto: Sanlorenzo / Facebook