americas1

Velika većina zaljubljenika u America’s Cup s nestrpljenjem je iščekivala novu klasu jedrilica s kojom će se jedriti 36. izdanje ovog najstarijeg i najprestižnijeg jedriličarskog i sportskog natjecanja. Prije nekoliko tjedana ETNZ i Luna Rossa kroz vrlo interesantnu ilustraciju otkrili su kako su oni zamislili budućnost America’s Cupa i prezentirali nam koncept nove klase nazvane AC75. U osnovi se radi o jednotrupcu duljine 75 stopa, međutim kako je budućnost razvoja jedrenja sve više usmjerena na foilanje tako su se i dizajneri iz ova dva tima potrudili nam priuštiti jednostrupac od 75 stopa koji foila, nešto što još nije viđeno na regatnim poljima u svijetu. Prema svemu sudeći očekuje nas nova i uzbudljiva era u regatama za 36. America’s Cup.

Na startu Volvo Ocean Racea u Alicanteu skiper momčadi Sun Hung Kai/Scallywag David Witt izrekao je jednu zanimljivu rečenicu:

“Tko u roku od deset godina neće foilati, bit će mrtav.”

Foiling je nakon 35. izdanja America’s Cupa gdje su katamarani više letjeli nego plovili brzinama 40 i više milja sat postao definitivno novi pravac u jedrenju. Iako je menadžment Volvo Ocean Racea stao malo na loptu s konceptom jedrilice koja u određenim uvjetima može foilati, udružene snage Teama New Zealand i službenog izazivača Luna Rosse su uz fanafare i najmoderniju kompjutorsku tehnologiju predstavili koncept broda kojim će se jedriti na 36. izdanju najstarijeg sportskog natjecanja na svijetu.  Do ožujka 2018. pobjednik i izazivač trebali bi izaći s pravilima klase AC75. A dogodine se može očekivati i izgradnja. Prve regate predviđene su za drugu polovicu 2019.

americas2