25. Zagrebački sajam nautike

U Zagrebu je i ovog proljeća bilo živo, štoviše življe i pozitivnije, svježije i zanimljivije nego prijašnjih godina. Opisujemo vam što se sve moglo pronaći na sajmu, od brodova, opreme do elektronike.

DSCF1837

Prilično blaga ovogodišnja zagrebačka zima s neuobičajeno visokim temperaturama te iznenađujuće velikim brojem sunčanih dana mnoge je nautičke entuzijaste iz metropole zasigurno ranije nego inače navela na intenzivno razmišljanje o moru i plovidbi. Stoga im je nešto raniji termin Zagrebačkog sajma nautike stigao kao naručen, a njegovo jubilarno, 25. izdanje bio je dodatni motiv da se obiđe našu najstariju nautičku izložbu.

To se i osjetilo na povećanom broju posjetitelja koji je prema službenim podacima iznosio 25.582, a organizatori su izračunali da je to povećanje od značajnih 26% s obzirom na prošlu godinu. Međutim, nije nam baš jasna takva njihova matematika s obzirom da su lani izbrojili malo manje od 22.000 posjetitelja, što bi onda bio gotovo upola manji porast. Kako god bilo, ipak nije ni toliko važno jesu li neke brojke nafrizirane ili nisu. Važno je da je postignut pozitivan pomak koji se itekako osjetio u paviljonima.

DSCF1922

Jasno, nitko unatoč lijepoj okrugloj brojci nije ni očekivao čudo, i dalje je sajam prikaz realnog stanja domaće nautike te odraz postojeće potražnje. Pa iako je slavljeničko ozračje možda bilo premalo naglašeno, važno je da su negativni trendovi napokon promijenili predznak te da smo svjedočili malom, ali za domaću nautičku scenu itekako važnom napretku koji daje nadu da stižu bolja vremena.

Uz to, dva i pol desetljetna tradicija više uopće nije zanemariva pa organizatorima svakako valja čestitati na obljetnici, a posebice na upornosti koju su pokazali u zadnjih sedam teških godina. Oni su u tom periodu zaista uložili mnogo napora i ustrajali u svojem naumu kako bi na životu održali našu jedinu kontinentalnu “feštu od brodova”, i u tome su uspjeli.

Prema našim dojmovima sajam je bio malo veći nego lani, ali važnija od nekoliko desetaka kvadratnih metara izložbene površine više bila je činjenica da je bio još sadržajniji, bolje posložen i primjetno uređeniji nego lani, te je zračio nekom ugodnom atmosferom svježine. Posebice je sadržajno i organizacijski kompletniji nego godinu ranije bio paviljon 10A u kojem je napredak bio najočitiji, jer je primjetno veći broj štandova bio i mnogo bolje i logičnije posložen.

Dojmu svježine također je pridonijela mala, ali itekako primjetna obnova četiri paviljona u kojima se sajam održavao. Naime, oni su većim dijelom nanovo obojeni, popravljena su sva rasvjetna tijela, na prolazima između štandova postavljeni su potpuno novi tepisi te je sve djelovalo zamjetno urednije i čišće, pa je lakše razumljiva spomenuta atmosfera svježine. Objektivno, malo je veći bio i broj izlagača koji je dostigao brojku od gotovo 150, a oni su izložili oko stotinjak plovila do 12 metara dužine, uz najveći broj onih od pet do sedam metara.

Tijekom prva dva dana sajma, u srijedu i četvrtak, posjetitelja je bilo nešto manje nego smo očekivali, a posebice s obzirom na gužvu i živost tijekom ostala tri dana, koji su podsjećali na neke ranije godine. No prema riječima nekoliko izlagača izgleda da je u srijedu i četvrtak publika bila “kvalitetnija”, odnosno na sajam su došli oni koji su se ozbiljno interesirali za kupnju plovila ili skupljih komada brodske opreme ili motora. Pritom su cijene uglavnom bile snižene za barem dvoznamenkaste iznose popusta. Za razliku od lani, raznovrsnom manjom brodskom opremom odlično se trgovalo tijekom svih pet dana, pa izlagači nisu imali razloga za nezadovoljstvo.

Iako je izostalo nekoliko višegodišnjih izlagača iz sektora nautičke opreme, nismo zamijetili da je ponuda osiromašena jer su, čini se, svi ostali izlagači obogatili svoj prodajni asortiman, a neki su se nakon niza godina i vratili u Zagreb, poput splitske Nave. Tako je, recimo, tvrtka Fred Bobek iz Vodica, poznata prije svega po zastupstvu i distribuciji izvanbrodskih motora Honda, svoju ponudu proširila preuzimanjem zastupstva unutarbrodskih motora korejske kompanije Hyundai SeasAll. Iako su motori ove tvrtke već dosta dobro poznati domaćem svijetu od mora, izloženi model S270S odličnim radnim karakteristikama te povoljnom cijenom pobudio je velik interes posjetitelja, ali i brodograditelja.

DSCF2037