Novosti

Dokumentarni film Under the Hull

Priča iz bliza prati 11th Hours Racing Team u gradnji nove IMOCA-e i uoči dvostrukog starta Transat Jacques Vabre 2021, u sretnim i teškim trenucima

Zahvaljujući sve lakšoj i kvalitetnijoj opremi za snimanje, danas imamo mogućnost zaviriti u žarište zbivanja offshore regata u izuzetno adrenalinskim uvjetima koje pružaju IMOCA jedrilice. Under the Hull je dokumentarac režisera i službenog timskog videografa Bena Bireaua, producentice Kristi Wilson, dok je za snimke u plovidbi bio zadužen medijski član tima, Amory Ross. Priča prati američki tim 11th Hour Racing Team u pripremi i kroz poznatu francusku regatu Transat Jacques Vabre s ciljem osvajanja The Ocean Race 2023-2024, uz bok najboljim offshore majstorima tijekom double-handed regate preko Atlantika.

Film bilježi početak gradnje potpuno nove 60 stopa duge foiling regatne jedrilice, fizičke napore sportaša, mentalne izazove i treninge na brodu, te pruža pogled izbliza u „najvišim“ i „najnižim“ trenucima četiriju sportaša, uz potporu njihova međunarodnog tima na kopnu. Osim toga, film je prožet isječcima intervjua članova tima i rodbine sportaša, te pruža uvid u pripreme za dvostruki start Transat Jacques Vabre s novom IMOCA-om Malama koja je u svojoj prvoj prekooceanskoj regati pretrpjela oštećenja kobilice, te starijom Alaka’i koja je regatu morala napustiti zbog pada jarbola.

Više o timu i njihovoj misiji možete pronaći na njihovim službenim stranicama.

Piše: Teo Marević
Foto: Screenshoot / “Under the Hull” Youtube

Novosti

Silnet Yachts ulaže u Italiji

Austrijski brend luksuznih katamarana sa solarnim pogonom, Silent Yachts kupio je proizvodni pogon u gradu Fano, u Italiji. Tamo namjeravaju graditi katamarane od 60 do 120 stopa duljine.

Snažan rast Silent Yachts posljednjih nekoliko godina stvorio je i potrebu za širenjem kapaciteta. Tvrtka je nedavno postala i Silent Group, te se i dalje nalazi u privatnom vlasništvu s austrijskom adresom. Sada su objavili da su postali i samostalni vlasnici talijanskog proizvodnog pogona gdje su do sada bili u udjelu.

Kupnjom novoizgrađenog hangara brodogradilišta s površinom od 22 tisuće četvornih metara i otprilike još toliko vanjskog prostora u Fano, na talijanskoj obali Jadrana, Silent Yachts se sprema pojačati vlastitu brodogradnju i opremanje u dobro opremljenim proizvodnim pogonima, za njihovu seriju Silent 60 i Silent 80 katamarana. Također, u novim prostorima brodogradilišta u Fano, gradit će se i nova linija električnih pomoćnih plovila, Silent Tenders. Na istom mjestu nalazit će se i njihov centar za inovacije, istraživanje i razvoj novih modela, tehnologija i rješenja, navodi brodogradilište.

„Kupovinom proizvodnog pogona u Fano, otvara se velika mogućnost za grad i nautički sektor tog područja,“ kazao je predsjednik uprave Silent Yachts, Michael Köhler. „Do kraja godine ćemo zaposliti oko 250 ljudi, direktno i indirektno, te već razgovaramo o planovima širenja za dodatno povećanje kapaciteta proizvodnje, te kupnje drugih pogona. Otvoreni smo za diskusiju s predstavnicima lokalne i državne vlasti oko budućih radnji i što imamo za doprinijeti gradu te mnogim malim poslovnim subjektima u tom području, zbog čega bi se u tom području stvorila referentna točka za talijansku brodogradnju.“

Pozicija u Fano im odgovara zbog već uspostavljene mreže lokalnih podizvođača i ključnih dobavljača, pa je ovo strateško ulaganje bilo dobro promišljeno da garantira najvišu razinu dizajna i inženjeringa, opremanja i izrade interijera, koristeći vještinu talijanskih graditelja. Također, ono im osigurava stabilnu budućnost u smjeru razvoja brodogradilišnog centra za Silent Yachts, lidera u proizvodnji potpuno električnih katamarana koji se napajaju pomoću solarnih panela. Brend je od 2019. godine, veće modele gradio u partnerskom turskom brodogradilištu VisionF u Tuzli u istočnom Istanbulu, a jedan dio proizvodnje odvija se u PMG Shipyard u Tajlandu.

silent yachts silent yachts

Piše: Teo Marević
Foto: Silent Yachts / Facebook

Novosti

D-Marin u akciji čišćenja

10 marina D-Marin grupe provodi akcije čišćenja podmorja i obale oko marina u Hrvatskoj, Grčkoj i Turskoj

U sklopu svog društveno odgovornog rada, jedan od najvećih operatera marina na Mediteranu i Bliskom istoku organizirao je niz akcija čišćenja u Hrvatskoj, Grčkoj i Turskoj. Službenik za zdravlje, sigurnost i okoliš D-Marin, Areti Priovolou komentirao je da ovim akcijama nastavljaju svoj doprinos prema divljini i okolišu koji ih okružuje, od morskog dna, do plaža u okružju njihovih marina. U akciju čišćenja su pozvali i druge zainteresirane pojedince i grupe, te svojim djelovanjem nastoje inspirirati ostale tvrtke i individualce. „Svi možemo imati ulogu u očuvanju čiste prirode, zdravijih plaža i oceana, stoga potičemo naše zaposlenike, lokalnu zajednicu i druge poslovne partnere i grupe da nam se pridruže.“

U samo jedan dan su ronioci u blizini marine Mandalina u Hrvatskoj prikupili 14 kubičnih metara otpada iz mora uglavnom plastični i metalni predmeti, kante, posudice, automobilske gume, boce itd. I drugi timovi bili su uspješni u čišćenju, a akcije se nastavljaju i u narednim tjednima. U čišćenje obale su se uključili zaposlenici D-Marin, te volonteri lokalnih zajednica, te u nekim mjestima i predstavnici lokalnih udruga koje se bave očuvanjem okoliša.

Čišćenje plaža je efektan način za smanjenje zagađenja mora gdje otpad predstavlja opasnost za ribe, morske sisavce i ostala živa bića koja žive u moru. Ovom akcijom također žele poslati poruku ljudima da donose održive odluke u svom svakodnevnom životu i da smanje količinu otpada koji proizvode, recikliraju što se može i spriječe nakupljanje onečišćenja. Čišćenje plaža planirano je oko marina D-Marin Borik, Dalmacija, Mandalina i Tribunj u Hrvatskoj, marine Gouvia, Lefkas i Zea u Grčkoj te marine Didim, Göcek i Turgutreis u Turskoj.

Tribunj
Didim
Turgutreis Beach Cleaning
Göcek 1
Turgutreis Beach Cleaning 2
Göcek 2
Zea 2
Zea

Foto: D-Marin

Novosti

Okolišni časnik nautičkog turizma

Tako bi u slobodnom prijevodu glasila titula budućeg programa EnviroNaut koje udruženje iz znanstvene zajednice i industrije na razini EU provodi kroz Erasmus+

European Boating Industry pridružio se njemačkoj organizaciji German Ocean Foundation, španjolskoj Sea Teach, grčkom Nacionalnom tehničkom Sveučilištu Atene, Njemačkoj nautičkoj federaciji (BVWW) i ciparskom sveučilištu Frederick s ciljem stvaranja novog i prvog kao takvog programa za stjecanje kvalifikacija za održivo upravljanje okolišem u nautičko-turističkom sektoru. Kurikulum programa kojeg namjeravaju provesti, sastavljen je prema smjernicama Europskog zelenog plana i UN-ovim „Globalnim ciljevima“ za razvoj. Ciljaju prema održivom upravljanju u segmentu rekreativne plovidbe i nautičko-turističkog sektora za stvaranjem sektora koji će prednjačiti u zaštiti i očuvanju mora i obalnih ekosustava.

Projekt ENVIRonmental Officer in the NAUtical Tourism Industry (EnviroNaut) u sklopu Erasmus+ financira EU, kojim namjeravaju premostiti prazninu znanja i vještina koje su potrebne u nautičkoj industriji, te istovremeno pozitivno utjecati na okoliš kakav nautički sektor može postići. Osnivač i direktor German Ocean Foundation, Frank Schweikert kazao je da su naša mora i oceani dom nezamjenjivim ekosustavima, te su važan izvor hrane, materijala i energije. „Također, ona su mjesto gdje se odvijaju različite rekreativne aktivnosti. EnviroNaut projekt će podržavati rast rekreativnog nautičkog sektora i s vremenom štititi morski okoliš kroz odgovoran i održiv turizam.“

Tijekom naredne dvije godine, EnviroNaut-ovi partneri će razviti prvi ikada kvalifikacijski program za zvanje Environmental Officer sa specifičnim kurikulumom. Tečajevi će biti svima dostupni online, besplatno, što će zaposlenicima u nautičkom sektoru, sadašnjim i budućim dati temelje za implementaciju praktičnih održivih rješenja u njihov posao, istovremeno jačajući njihove glavne kompetencije, objasnili su prilikom najave programa. Industriji će tako dati dobar alat za zatvaranje praznine u znanju kako zaposlenika u industriji tako i provoditeljima zakona i pravila, za stvaranje održivog poslovanja.

Piše: Teo Marević
Foto: Arhiva More

Novosti

Završena Via Apsyrtides 2022

Kvarnerski otoci se već godinama uspješno bave outdoor turizmom, a jedan od uspješnih projekata je trail utrka Via Apsyrtides

Kao što sam naziv daje naslutiti riječ je o trail utrci koja prolazi kroz Cres i Lošinj, točnije kroz čak 15 mjesta na spomenuta dva otoka. Tijekom proteklog vikenda od 16. do 19. lipnja, utrka je okupila najbolje europske trail trkače Europe i to 10 žena i 10 muškaraca koji su ove godine postavili i rekord staze.

Utrka Via Apsyrtides povezuje najsjeverniju točku Cresa (rt Jablanac) i najjužniju točku Grada Malog Lošinja (rt Radovan) na otoku Iloviku, te ukupno čini stazu dugu 149 kilometara, a ovom prilikom cilj je bio u Velom Lošinju pa je tako staza bila duga 135 kilometara. Prvi u cilj je stigao Slovak Tomáš Borčin s rekordom staze od 16 sati, 51 minutu i 45 sekundi, dok je kod žena najbrža bila Slovenka Barbara Jolič s vremenom od 20 sati, 9 minuta i 51 sekundu.

Via Apsyrtides long distance hiking trail je novi turistički proizvod, a rezultirao je neformalnim udruženjem dvaju TZ-a, Grada Cresa i Grada Malog Lošinja, a cilj je promocija boravka na otocima izvan glavnog dijela turističke sezone, te uključivanje manjih mjesta u unutrašnjosti otoka u projekt gdje se održavaju i popratni sadržaji utrke prirodnog i kulturnog karaktera.

Cjelokupna transverzala podijeljena je na 11 dionica uz detaljan opis svake od njih, GPS tragove, servisne informacije, uz upute o opremi i dolasku, atrakcijama i dr., a svaki ljubitelj aktivnog odmora može pronaći dionicu za sebe ili se upustiti u obaranje rekorda staze. Svi rezultati utrke mogu se vidjeti na službenoj internetskoj stranici utrke.

GOJ_0316
GOJ_0731
GOJ_0418
GOJ_1900
GOJ_0127
GOJ_0850_resize

Foto: Goran Jakuš

Novosti

E6 osvojio i žiri i publiku

Elan Yachts je osvojio svoju prvu IYA nagradu za dizajn. Nagrađena je Elan E6, jedrilica koja je krasila i naslovnicu našeg travanjskog broja

Jedanaesta nagrada International Yacht & Aviation Awards 2022 u kategoriji Sailing Yachts otišla je u ruke poznatom nautičkom brendu iz susjedstva. Riječ je o nagradi koju dodjeljuju časopisi Design et al i Luxe et al, posvećeni dizajnu interijera, te dizajnu zrakoplova, a dijeli se na kategorije kao što su motorne jahte, jedrilice, dizajn interijera, master cabin design, private jet interior, itd. Nakon prolaska prvog kruga izbora u kojem riječ daje stručni žiri, najbolji dizajn među odabranima bira se glasovima publike putem web stranice časopisa.

Elan E6 osvojio je simpatije i žirija svojim sportskim pedigreom i minimalističnim, mekanim linijama. Podsjećamo, Elanova najnovija ljepotica rezultat je suradnje između brodogradilišta Elan Yachts i poznatog talijanskog dizajnerskog studija Pininfarina, koji su prepoznatljivoj Elanovoj liniji dali svježi potez, što se posebice osjeti u interijeru, ali i u detaljima eksterijera kao što je uvučena linija duž bokova trupa.

Podsjećamo, radi se o vrlo luksuznoj jedrilici dugoj 47 stopa, s izuzetnim performansama u uvjetima laganog i snažnog vjetra, kombinaciji kakva se rijetko može vidjeti u uspješnoj simbiozi, u čemu je slovensko brodogradilište itekako uspjelo. Navalnu arhitekturu još jednom je za Elan napravio Humphrey Yachts Design studio s kojima Elan godinama surađuje. U strukturalnom dijelu angažirali su i specijaliziranu tvrtku za suvremenu tehnologiju kompozita, Gurit, a naravno, u cijelom procesu intenzivno je radio Elanov kućni inženjerski i dizajnerski tim.

Jedrilica se virtualno predstavila u live online prijenosu iz starog hagara u luci Portorož, u travnju, a za More smo ju testirali u prvom valu premijernih novinarskih testova, dok će ju publika moći upoznati uživo na premijernom sajamskom nastupu na Cannes Yachting Festivalu u rujnu, gdje će jamačno biti jedna od glavnih atrakcija među izloženim modelima u Vieux-Port.

elan yachts

Foto: Elan Yachts

Novosti

Skraćeni Vendée Arctique

Zbog olujnog nevremena i još gore prognoze, najprije je pauzirana, potom skraćena i završena intenzivna regata IMOCA klase

Pobjednik drugog Vendée Arctique je Charlie Dalin s timom Apivia, koji je i prije starta bio favorit te se tijekom cijele regate nalazio u vodećoj skupini. Slijede ga poznata imena iz klase Jérémie Beyou s timom Charal, te Thomas Ruyant s timom Linkedout, pa Benjamin Ferré s timom Monnoyeur – Duo for a Job, zatim Louis Burton s timom Bureau Vallée. Na šestom mjestu našao se novopečeni jedriličar u klasi IMOCA, Guirec Soudée koji je iznenadio rezultatom, o čemu smo već pisali.

Od 25 skipera, 20 ih je uspješno završilo skraćenu regatu, dok su se njih petero morali isključiti zbog oštećenja i vremenske prognoze koja nije ostavljala nadu. Virtualnu ciljnu liniju je zadnji prošao Japanac Kojiro Shiraishi s timom DMG MORI Global One. Podsjećamo, Vendée Arctique je regata uvedena uoči prethodnog ciklusa Vendée Globea nakon otkazivanja jedne od kvalifikacijskih regata, a zbog atraktivnosti rute, jedriličarski timovi tražili su da se regata ponovo organizira.

Plan je bio da se jedri kružna regata iz Les Sables d’Olonne jugozapadno od Velike Britanije i Irske, zatim oko Islanda gdje su skiperi trebali proći Arktički polarni krug i time dovesti regatu IMOCA klase do najsjevernije točke do sada. Međutim vrijeme nije bilo blagonaklono zbog olujnih uvjeta s 50 čvorova konstantnog vjetra i jakim udarima, praćenim ledom i mogućnosti dodatnog pogoršanja uvjeta, pa je regatni odbor najprije pauzirao regatu, zatim skratio rutu virtualnim vratima jugoistočno od Islanda.

Jedriličari su dobili naputak da napuste regatu i potraže zaklon ili završe ako su u mogućnosti i potom potraže zaklon, odnosno vrate se prema Europskom kontinentu. Nakon regate, timovi su izrazili oduševljenje rutom koja je zahtjevna i traži maksimalan napor, iskustvo i požrtvovnost, pa je za očekivati da ćemo u budućnosti vidjeti i treće izdanje ove offshore regate.

Piše: Teo Marević
Foto: Vendée Arctique / Jean-Marie Liot Alea

Novosti

U vodstvu dvojica avanturista

Iako se za svakog pojedinog jedriličara u offshore regatama može kazati da su avanturisti, u vodstvu Vendée Arctique su trenutno dvojica kojima je ovo prva sezona u klasi IMOCA

Četvrti je dan Vendée Arctique, a u vodstvu je trenutno jedriličar, poduzetnik i avanturist Benjamin Ferré kojemu je ovo ujedno i prva sezona u klasi IMOCA. Iza njega je stari znanac klase, Charlie Dalin u prepoznatljivoj Apiviji, a na trećem mjestu još jedan avanturist Guirec Soudée kojemu je ovo prva regata u IMOCA-i. Oba avanturista imaju ozbiljnu brojku nautičkih milja iza sebe, obojica su obišli svijet, ali Soudée ipak spada u zasebnu kategoriju avanturista, da ne kažemo luđaka.

Javnosti je postao poznat nakon što je 5 godina proveo u plovidbi oko svijeta na maloj jedrilici u pratnji svojeg neobičnog kućnog ljubimca – kokoši Monique, koju je „upoznao“ na Kanarima nakon čega su 130 zimskih dana proveli zarobljeni na Grenlandu bez komunikacije s vanjskim svijetom, o čemu je napisao i objavio knjigu.

U međuvremenu je napravio različite pothvate vrijedne divljenja, a s posljednje avanture vratio se ove zime nakon što je preveslao Atlantik, dva puta. U toj je avanturi zbog nevremena ostao bez komunikacije, te se nekoliko tjedana nije znalo je li živ. Prošle godine u lipnju započeo je kampanju za klasu IMOCA i evo ga, u ovom trenutku izgleda življi nego ikad, na trećem mjestu jedne od najintenzivnijih offshore regata u svijetu. Iza njega je flota koju čine najpoznatija imena francuskih, britanskih i njemačkih offshore jedriličara.

Piše: Teo Marević
Foto: Guirec Soudée Adventure / Facebook

Novosti

Apneaši nastavljaju niz

Mirela Kardašević na Svjetskom prvenstvu u Beogradu ostvarila novi svjetski rekord, te osvojila zlatnu i srebrnu medalju. Srebrna medalja i Vanji Pelešu.

Višestruka svjetska rekorderka i prvakinja u ronjenju na dah, Mirela Kardašević, jučer je na CMAS svjetskom prvenstvu u Beogradu ponovo ostvarila izniman uspjeh. Oborila je svjetski rekord u disciplini dinamika s perajama (DYNB) preronivši 250 m i ujedno osvojila zlatnu medalju. Kao da to nije dovoljno, dan prije je na istom natjecanju u kategoriji bez peraja (DNF) osvojila srebrnu medalju.

Njen kolega iz kluba, Vanja Peleš, također je prvog dana natjecanja osvojio srebrnu medalju u disciplini bez peraja. Danas im slijedi dan odmora, a zatim u srijedu još jedan dan natjecanja, najavila je Kardašević. Od hrvatskih natjecatelja, u Beogradu su još Lidija Lijić Vulić, Boris Milošić, Vitomir Maričić, Budimir Šobat, Enes Čerimagić i Hrvoje Škorić.

Podsjećamo Mirela je u travnju na natjecanju u Zagrebu ostvarila dva iznimna rezultata, postavivši dva nova svjetska rekorda, koji joj kasnije se ispostavilo nisu priznati, zbog nesudjelovanja Hrvatskog ronilačkog saveza u natjecanju. Najprije je prvog dana natjecanja u disciplini dinamika s perajama (DYNB) 251,2 m, a sljedećeg dana u disciplini dinamika s monoperajom 272,7 m.

Rezultati joj nažalost nisu zavedeni službeno, jer je HRS naprasno otkazao pokroviteljstvo natjecanja i tako mu ukinuo status službenog CMAS natjecanja. Osim Mireli, savez je time oštetio i poljskog ronioca na dah Mateusza Malinu, koji je također na zagrebačkom natjecanju ostvario svjetski rekord.

mirela cmas world underwater federation mirela fb

Vanja Peleš Beograd 2022

Foto: Facebook / Mirela Kardašević / CMAS World Underwater Federation

Novosti

Prvih 24 h Vendée Arctique
Dalin s Apivia IMOCA-om pretendira na čelo flote, koju u ovom trenutku predvodi Isabelle Joschke

Dan nakon starta iskusna jedriličarka Isabelle Joschke s IMOCA-om MACSF nalazi se u vodstvu, slijede ju Charlie Dalin na Apiviji, Antonie Cornic na EBAC Literie, a među prvih 10 iz prošlog Vendee Globea, tu su još Thomas Ruyant, Louis Burton, Benjamin Dutreux, Jeremie Beyou. Alan Roura koji je od Alexa Thomsona kupio bivšu Hugo Boss jurilicu nalazi se na začelju regate, s obzirom na to da se 25. plasirani Szabolcs Weöres morao vratiti samo sat vremena nakon starta. Među zadnjima je i Pip Hare na novoj Medallia IMOCA-i, a tu su i neka nova imena. Ipak, pred jedriličarima je još duga plovidba i velike promjene, u čemu su izdržljivost i iskustvo ono što najčešće prevagne.

Jasno je i da će se već kod sljedećeg okreta stvari u potpunosti promijeniti, pa će Charlie Dalin u Apiviji definitivno preuzeti vodstvo, a kako vrijeme bude odmicalo, očekuje se da će se povećati razlike između vodeće skupine i ostatka. Regate poput ove su posebno interesantne, jer čak i najiskusniji upadaju u zamke bez vjetra ili pretrpe različita oštećenja i nezgode, što smo se imali prilike uvjeriti u prošlom Vendee Globeu, te je teško prognozirati što će se sve zbiti do cilja koji se predviđa 24. lipnja. Regatu možete pratiti putem službenih stranica Vendee Arctique.

Foto: Jean-Marie Liot / Vendée Arctique

Novosti

Poseban ugođaj u Betini

Ovo malo murtersko mjesto koje slovi za utvrdu očuvanja tradicijske brodogradnje, početkom mjeseca je ugostilo prvi Sajam tradicijske drvene brodogradnje

Dojmovi nakon završenog Sajma tradicijske drvene brodogradnje u Betini su se polagano slegli, pa možemo zaključiti da je sajam bio poseban i vrijedan događaj, a o svemu svjedoče i brojne fotografije, te pozitivni utisci izlagača, posjetitelja i organizatora. Bio je to prvi sajam ovakvog tipa i privukao je brojne zaljubljenike u drvenu, tradicijsku brodogradnju. Betina se, kao simbol očuvanja tradicijske brodogradnje pokazala u najljepšem svjetlu, ne samo kao kulisa tradiciji, već s ponudom izlagača mahom domaćih škverova i meštara zanata, pokazala je snagu i da znaju napraviti dobar sajamski ugođaj.

Događaj u partnerstvu organiziraju Muzej betinske drvene brodogradnje, Turistička zajednica mjesta Betina i udruga Betinska gajeta 1740. Organizatori su poručili da su zadovoljni proteklim sajmom, te da im se već javilo novih potencijalnih izlagača za iduće izdanje. U betinskoj lučici je uz stalnu postavu lokalnih tradicionalnih primjeraka drvenih brodica s latinskim jedrom, bilo izloženo još primjeraka obnovljenih tradicijskih i novih drvenih brodica iz drugih krajeva, a na sajmu su izlagali škverovi i meštri,  proizvođači opreme namijenjene drvenim brodovima, davateljima servisnih usluga, te bogata ponuda delicija domaćih OPG-ova i ostalih izlagača primjerenim ovakvom specifičnom događaju.

Tijekom trajanja sajma, održano je i niz radionica, predavanja za djecu i odrasle, koncerata, te panel rasprava na temu „Izazovi tradicijske brodogradnje u suvremenom dobu“ na kojoj su akteri udruga koje se bave očuvanjem tradicije, te predstavnici lokalnih, županijskih i državnih institucija diskutirali između ostalog o problematici koncesioniranja pomorskog dobra u brodogradilišne svrhe i o poteškoćama na koje se nailazi u procesu otvaranja smjera za školovanje brodograditelja u drvu.

Kako je sve izgledalo, pogledajte u galeriji fotografija Muzeja betinske drvene brodogradnje na ovoj poveznici.

betina 9 betina 14 betina 22

Foto: Muzej betinske drvene brodogradnje

Novosti

Prvi Pardov VanDutch

Porinut je novi VanDutch 56, prvi potpuno Pardov model, otkako je talijansko brodogradilište preuzelo nizozemski brend luksuznih motornjaka.

Cantiere del Pardo predstavilo je novi model njihovog brenda VanDutch kojeg su preuzeli 2020. godine. Ovo je ujedno prvi koji je od početka nastao untar Pardovog brodogradilišta, te drugi najveći motornjak iz linije. VanDutch 56, kao i prethodni modeli, odiše elegancijom, dizajniran s tri glavna cilja, da na moru ostvaruje dobre performanse, da pruža maksimalan komfor u plovidbi i da dizajnom ostavlja snažan dojam na promatrača. VanDutch 56 je glamurozna jahta s modernim, minimalističkim dizajnom, jednostavnih linija trupa iznad vodene linije, koje pak podsjećaju na klasične motornjake iz sredine prošlog stoljeća, ali je građena suvremenim tehnologijama i materijalima, s maksimalnom posvećenosti detaljima. Prigodno, ovaj moderni klasik je predstavljen u Veneciji, okoliš u koji se VD56 stilski savršeno uklapa. Dizajn brodice potpisuje Muller Design studio, a građen je u Pardovom brodogradilištu u gradu Forlì.

VAN DUTCH 56-432

Ova naizgled jednostavna brodica, skriva putno pametnih detalja. U kokpitu je veliki vanjski bar, a ispod prostranog sunčališta, golemo spremište za primjerice morske igračke, bokobrane i drugu nautičku opremu. Na krmi je prostrana i jednostavna platforma koja se pomoću hidraulike spušta na pritisak gumba i u nekoliko sekundi pretvara u vlastitu mini plažu. Brodica je opremljena Volvo Dynamic Positioning sustavom (Skyhook) pomoću koje skiper na pritisak gumba fiksira GPS poziciju brodice primjerice prilikom čekanja u redu na benzinskoj postaji, kod pomičnih mostova ili drugih situacija kada je potrebno manevrirati u gužvi i uskim prolazima. Iznad kokpita, također na pritisak gumba, podiže se potpuno automatski bimini. Nasloni na sunčalištu mogu se prilagođavati, a četiri zaista velike klupe u kokpitu, idealne su za druženje i u brojnijem društvu, jer tamo stane preko deset odraslih osoba. Ipak, ovo je brodica koja najbolje funkcionira kao vikend cruiser za dvije osobe ili dva para.

U standardu dolazi opremljen dvama Volvo Penta D11-IPS 800 svaki po 625 konjskih snaga, odnosno ukupno 1250 ks. Opcija je i ugradnja još snažnijih Volvo Penta D11-IPS 950 koji svaki razvija 725 ks, a tada je ukupna snaga 1450 ks. Upravljanje Joystick sustavom je u standardnoj opremi brodice, što omogućava dodatno olakšano upravljanje. VanDutch 56 u opciji nudi široki izbor opreme i detalja, kao i drugih materijala i tehnologija gradnje, posebno u eksterijeru te u izboru dodatnih električnih i elektroničkih uređaja.

Tehnički podaci:

Dužina: 16,77 m
Širina: 4,52 m
Gag: 1,25 m
Istisnina: 22,4 t
Maks. broj osoba: 12
Broj ležaja: 3+
Zapremina goriva: 2,350 l
Zapremina vode: 390 l

VAN DUTCH 56-635
VAN DUTCH 56-485
VAN DUTCH 56-389
VAN DUTCH 56-503
VAN DUTCH 56-740
VAN DUTCH 56-432
VAN DUTCH 56-197
VAN DUTCH 56-467
VAN DUTCH 56-700
Novosti

Kreće Vendée Arctique

Prijenos sa starta je medijski pokriven za međunarodnu publiku, a svakog dana pratit ćemo uživo izvještaje s oceana

Početak drugog izdanja Vendée Arctique – Les Sables d’Olonne, 3,5 tisuća nautičkih milja duge kvalifikacijske regate za nadolazeći Vendée Globe kreće danas u 17 h prema lokalnom vremenu. Nakon prošlog uspješnog izdanja, sada su uvjeti praćenja regate još bolji, pa ćemo ovu važnu offshore regatu moći pratiti uživo dok okružuju Island, prolaze kroz Arktički krug, a od starta do cilja procjenjuje se da će IMOCA-ma biti potrebno 12 dana.

Ovo je prva od pet kvalifikacijskih regata za Vendée Globe i svakako jedna od najzahtjevnijih. Otprilike je jednako duga kao poznata Route du Rhum – Destination Guadaloupe, samo što umjesto prema ekvatoru, ova regata će 25 skipera voditi na sjever, oko Islanda do zemljopisnih širina gdje se IMOCA-e do sad nisu natjecale. Prolazit će kroz potpuno različite vremenske uvjete, što će ujedno testirati izdržljivost jedriličara od prvog do zadnjeg dana.

Jedrilice će napustiti pontone između 13:15 i 15:15 prema lokalnom vremenu, te se uputiti prema otvorenom moru gdje će prolaziti startnu liniju kod poznate lateralne oznake Nouch Sud ispred kanala Les Sables d’Olonne. Napuštanje pontona uz okupljenu masu na obalama kanala će se prenositi uživo na engleskom i francuskom jeziku. Start će prenositi nekoliko francuskih i međunarodnih televizijskih postaja, a tijekom regate TV Vendée i digitalne platforme Sportall i Sailorz će prenositi programe posvećene regati. Medijsko praćenje i doseg su izuzetno važne za sve sportove, naročito za jedrenje koje zahtjeva izdašna sponzorstva, a da bi sponzori bili zainteresirani financirati skupe jedrilice klase IMOCA, važan je broj publike.

GPS uređaji će slati pozicije jedrilica, koje će se javno objavljivati četiri puta dnevno u 7, 11, 15 i 19 h prema Francuskom vremenu. Svakog dana u 7 h će se putem Vendée Arctique Facebook i Youtube kanala pratiti prijenos uživo s otvorenog mora uz voditelje Andija Robertsona i Chrisa Muselera za međunarodnu publiku. Link za praćenje možete pronaći i na njihovoj na službenoj stranici www.vendeearctique.org/en.

Piše: Teo Marević
Foto: Vendée Arctique